obres túnel Estació Sant Andreu

Adif ha superat les previsions inicials i en només un mes ha aconseguit executar més del 50 % de les obres del nou traçat per fer passar les línies R2 Nord i R11 per dins de les estacions de la Sagrera i Sant Andreu. L’execució d’aquest projecte és rellevant perquè es tracta d’una obres d’alta complexitat que alteren la circulació dels trens d’aquestes dues línies de Rodalies i afecten el 19 % dels viatgers de Rodalies.

Es manté, per tant, el calendari que preveu que aquests treballs estiguin acabats l’11 de desembre, és a dir, abans d’acabar l’any. Aquell dia entrarà en funcionament la nova estació de Rodalies de Sant Andreu, que serà soterrada. En canvi, per la Sagrera, els trens passaran sense aturar-s’hi. A més, ja s’ha superat el 65 % del global del projecte de la Sagrera – Sant Andreu i se superaran els 100 milions d’euros d’inversió aquest 2022.

Un quilòmetre de via instal·lat

Detall del mur que s’està aixecant per cobrir les vies a banda i banda del pont de Bac de Roda

Fins ara, en aquest primer mes, ja s’ha instal·lat un quilòmetre de via per culminar el nou traçat de l’R2 Nord i l’R11, 126 metres de mur i una cinquantena de bigues del túnel que cobrirà les vies de línies de Mataró i Granollers, des de l’estació de la Sagrera i fins al túnel del Clot. Adif destaca que en aquest projecte treballen més de 600 professionals i que s’hi actua durant les 24 hores del dia. En total, s’hi invertiran més de 18 milions d’euros.