Adif ha superat les previsions inicials i en només un mes ha aconseguit executar més del 50 % de les obres del nou traçat per fer passar les línies R2 Nord i R11 per dins de les estacions de la Sagrera i Sant Andreu. L’execució d’aquest projecte és rellevant perquè es tracta d’una obres d’alta complexitat que alteren la circulació dels trens d’aquestes dues línies de Rodalies i afecten el 19 % dels viatgers de Rodalies.
Es manté, per tant, el calendari que preveu que aquests treballs estiguin acabats l’11 de desembre, és a dir, abans d’acabar l’any. Aquell dia entrarà en funcionament la nova estació de Rodalies de Sant Andreu, que serà soterrada. En canvi, per la Sagrera, els trens passaran sense aturar-s’hi. A més, ja s’ha superat el 65 % del global del projecte de la Sagrera – Sant Andreu i se superaran els 100 milions d’euros d’inversió aquest 2022.
Un quilòmetre de via instal·lat
Fins ara, en aquest primer mes, ja s’ha instal·lat un quilòmetre de via per culminar el nou traçat de l’R2 Nord i l’R11, 126 metres de mur i una cinquantena de bigues del túnel que cobrirà les vies de línies de Mataró i Granollers, des de l’estació de la Sagrera i fins al túnel del Clot. Adif destaca que en aquest projecte treballen més de 600 professionals i que s’hi actua durant les 24 hores del dia. En total, s’hi invertiran més de 18 milions d’euros.