Cambra ha afirmat que s’està treballant per acabar de clarificar els aspectes tècnics i jurídics de com articular aquesta inversió conjunta i que espera que aquest any 2013 el projecte tiri endavant, es liciti i comencin les obres. Per finançar aquesta infraestructura, Cambra ha dit que estan pensant en totes les fórmules possibles i que caldrà veure quina serà la que millor s’adapta al projecte ja que “qualsevol alternativa serveix per a desbloquejar-lo”.

El projecte d’ampliació de les instal·lacions portuàries està previst als Pressupostos generals de l’Estat per a 2013, amb una partida de 100 milions d’euros repartits en tres anys per als accessos ferroviaris definitius: 60 milions per a aquest 2013, 25 per a 2014  i 15 per a 2015. Els 100 milions seran finançats, però, mitjanant una fórmula de col·laboració entre l’Estat i el Port de Barcelona per la qual les instal·lacions portuàries hi aportaran un 50%, és a dir, de  50 milions.

Cambra també ha parlat del tràfic de mercaderies al Port durant aquest darrer any, i ha assegurat que esperen tancar l’exercici 2012 amb una caiguda del 3,6% en volum de tones, si bé el tràfic d’importació-exportació repuntarà un 1,8%. En canvi, l’any passat ha estat un any de rècord per als creueristes, ha dit Cambra, ja que es van registrar 2,6 milions de persones al port.