Aquestes imatges són del mes de desembre, quan es van instal·lar els separadors de seguretat del carril bici. Després d'un mes aquest n'és l'estat actual. Fragments trencats, i d'altres d'esquerdats o lleugerament moguts. Tot i que aquests elements són els que va escollir el Grup de Treball de la Bicicleta dins del Pacte per la mobilitat, no han donat el resultat esperat. Els ciclistes denuncien que els responsables en podrien ser les motos ja que les peces estan disposades amb massa separació i de manera horitzontal, i això permet que els vehicles de dues rodes envaeixen el carril bici i trenquin els separadors. El grup municipal dels socialistes ha dut avui el tema a la Comissió de Mobilitat i el govern municipal s'ha compromès a posar-hi remei. EDUARD FREIXEDES, regidor de Mobilitat "Els separadors hi seran, i aquells que es trenquin es canviaran. Aquí s'ha de veure si es trenquen perquè hi passa maquinària pesada i, per tant, no ho podem imputar al fabricant, o si es trenquen perquè tenen un problema de fabricació i llavors és evident que el fabricant haurà de respondre." El govern ha afirmat també que la seguretat dels ciclistes està garantida. "L'Ajuntament ja ha posat fil a l'agulla i ha demanat a BIMSA, l'empresa encarregada de les infraestructures municipals, que esclareixi tot plegat per tal de trobar una solució tan aviat com sigui possible."

L’Ajuntament estudia perquè molts dels separadors que es van instal·lar al carri bici de l’avinguda Diagonal fa tot just un mes estan esquerdats o trencats. A una pregunta del PSC a la Comissió de Seguretat i Mobilitat, el consistori ha reconegut que, ara mateix, no són segurs. També han explicat que s’han adreçat a BIMSA, l’empresa que gestiona les obres de la Diagonal perquè ho estudiïn. Sobre la taula hi ha dues hipòtesis, d’una banda que el fet d’haver-se instal·lat en una zona on encara hi ha obres i per on passa maquinària pesada els pot haver malmès, i de l’altra que els separadors siguin d’una remesa defectuosa.

Albert Garcia, membre dels Amics de la Bici, denuncia que els separadors del carril bici “són massa petits i estan posats en línia recta” en lloc d’inclinats. Aquest fet facilita que les motos, quan arriben al semàfor, entrin al carril bici per avançar els cotxes i facin malbé els separadors. Per això, Garcia demana que se n’instal·lin més, i ben junts, de manera que “les motos no hi entrin i formin realment un tancament”.

Els ciclistes van ser els qui van demanar que s’instal·lés una separació entre el carril bici de la Diagonal i la calçada perquè, tal com estava, els generava molta inseguretat. Només hi havia una línia de pintura blanca i moltes motos acabaven envaint l’espai d’ús exclusiu per a les bicicletes. El grup de treball de la bici del Pacte per la Mobilitat és qui va triar el model, que es va començar a instal·lar fa només uns dies, el desembre de 2014. Es va optar pels coneguts com “barres de pa”, unes peces negres arrodonides que incorporen bandes fluorescents.