Aquest circuit serveix per avaluar les habilitats d'un ciclista amb ziga-zagues i una rotonda estreta. S'analitza també la capacitat de reacció i saber fer maniobres per, al cap i a la fi, pedalar segurs. També s'ha impartit un curs per a les famílies amb consells de seguretat, el primer dels quals és que quan circulem per la calçada sempre ho fem pel centre del carril per tenir més visibilitat i evitar situacions de risc. Pels usuaris de la bicicleta, ara que Barcelona té força carrils bici, l'assignatura pendent és garantir-hi la seguretat. MARC FOLCH, portaveu de La Saboga "La reivindicació del col·lectiu és que aquesta infraestructura es faci de la millor manera possible tenint en compte cruïlles, punts crítics... Perquè moltes vegades ens trobem amb carrils que no acaben, que no són prou amples." "Molt segur durant el cap de setmana, però fer servir la bici entre setmana per anar a treballar encara té molt risc." "Cal educar la gent perquè tingui temps per sortir, que no agafi la bicicleta com un mitjà de transport urgent." Precisament sense presses, la bicicleta ha estat el mitjà de transport que menys ha trigat a arribar a aquesta matinal sostenible. Un taller per personalitzar la bici i un debat sobre un futur sense petroli han completat la trobada.

Amb 12 minuts de trajecte, la bicicleta ha resultat el mitjà més ràpid de la cursa de transports que s’ha organitzat per anar de la Sagrada Família a la Fàbrica del Sol. Una vintena de participants han anat arribant a aquest equipament municipal de la Barceloneta que durant tot el matí s’ha convertit en un punt de trobada de la mobilitat sostenible.

Pedalar segurs, el repte

L’entitat mediambiental La Saboga ha impartit un curs per a les famílies sobre consells de seguretat amb bici i la normativa que hi ha a la Ciutat Comtal. Després els participants han pogut aplicar els coneixements en un circuit d’habilitat i jocs. Per alguns usuaris de la bicicleta, ara que Barcelona té força carrils bici, l’assignatura pendent és garantir-hi la seguretat. Marc Folch, portaveu de La Saboga, ha afirmat que la reivindicació del col·lectiu és que aquesta infraestructura es faci de la millor manera possible. “Cal tenir en compte les cruïlles i els punts crítics perquè moltes vegades ens trobem amb carrils que no acaben o que no són prou amples”, ha afegit Folch.

Des de l’Associació de Patinadors de Barcelona advoquen per educar millor tots els usuaris implicats en la mobilitat barcelonina. “L’Ajuntament hauria de promoure més l’educació perquè la gent no vagi amb tantes presses i no utilitzi la bicicleta com un mitjà de transport urgent“, ha subratllat el president de l’entitat, Faby Broc.

La jornada també ha inclòs un taller per personalitzar bicicletes a càrrec de l’Ateneu de Fabricació i ha aprofitat les impressores 3D per obtenir els nous accessoris. El debat s’ha servit amb un altre taller sobre un futur sense petroli.