avaria r1 rodalies catalunya

(ACN) Rodalies ha sumat 206 incidències directes i indirectes entre principis de setembre, quan els abonaments van començar a ser gratuïts, i finals de març. Això són 212 dies en els quals s’han registrat 159 casos per incidències atribuïbles als trens o a les instal·lacions i 47 més incidències alienes a les dues companyies, ja sigui per actes vandàlics o atropellaments. Amb tot, hi ha hagut gairebé una incidència cada dia.

El mes que va concentrar més incidències va ser l’octubre, 37, i el que en va registrar menys va ser el març, 21. Fonts de l’operadora recorden que durant aquest període s’han operat més de 200.000 circulacions i que les grans obres en marxa en diferents punts de la xarxa comporten reprogramacions en el servei.

Incidències més habituals: avaries o actes vandàlics

Segons dades recollides durant aquest període, més de tres quartes parts de les incidències són atribuïbles a avaries en els propis trens o a les instal·lacions i al voltant d’una quarta part ho són per causes alienes a Renfe i Adif, com actes vandàlics, atropellaments, per topades amb senglars o per incendis propers a les vies, entre d’altres.

Només sis dies sense incidències

D’aquesta manera, en els darrers set mesos, només es van registrar sis dies sense incidències a la xarxa ferroviària de Renfe i, en alguns mesos -com l’octubre, el desembre i el febrer- es van produir més incidències que dies tenen aquests períodes, amb 38, 35 i 33, respectivament.

Recuperació de viatgers per la bonificació

El govern espanyol va anunciar l’estiu que bonificaria al 100 % els abonaments multiviatges de Rodalies de Renfe, com a mesura de resposta a l’augment de la inflació, entre l’1 de setembre de l’any passat i el 31 de desembre. Posteriorment, l’executiu va allargar la mesura per a tot aquest 2023. Actualment, la demanda se situa en el 95 % respecte al 2019, una mostra que els abonaments gratuïts ha tingut un efecte positiu per a la recuperació de viatgers, segons la companyia.