A la plaça d’Espanya es treballa per fer realitat les obres de perllongament de l’L8 de FGC. S’estan fent els treballs previs per allargar aquesta línia des de la mateixa plaça d’Espanya fins a Gràcia, on està previst que l’L8 enllaci amb l’L6. Per això, el túnel viari de la Gran Via que creua la plaça està tallat des del dia 1 d’abril. La previsió era que es mantingués fora de servei fins al 10 d’abril, però finalment es restablirà la circulació habitual el dissabte, 8 d’abril, dos dies abans del previst.

L’Ajuntament de Barcelona valora positivament que les obres acabin abans del temps previst, malgrat la magnitud de l’afectació, especialment pel que fa al trànsit d’entrada a la ciutat. Durant aquest període, els vehicles que han accedit a la ciutat a través de la plaça Cerdà per la Gran Via només han pogut creuar la plaça d’Espanya a través de la calçada lateral. Això ha provocat retencions i embussos, sobretot a primera hora del matí.

Tres noves estacions i connexió amb Gràcia

Els treballs que s’han fet en aquest tram han consistit a executar els encreuaments de serveis de clavegueram, d’electricitat, de gas i de telefonia. La construcció del perllongament d’aquesta línia suposarà una inversió total de 430 milions d’euros: es construiran quatre quilòmetres de túnel i tres noves estacions (Gràcia, Hospital Clínic i Francesc Macià), a banda de l’ampliació de l’estació de Plaça d’Espanya. El nou tram estarà enllestit entre el 2029 i el 2030.