Ricard Riol ha dit a l’entrevista del ‘BTV+’ que “el que interessa és que amb la mínima inversió es capti el màxim de viatgers possible”. Ha recordat que la unió del tramvia per la Diagonal es va planificar per primer cop als anys 90 per Transports Metropolitans de Barcelona per donar solució a la congestió dels autobusos i ha tingut tota mena de “canvis de posicions i picabaralles polítiques” durant aquest temps.

El president de Promoció del Transport Públic ha deixat constància del valor i el creixement que té aquest servei a Europa i considera que és un projecte “tècnicament molt sòlid”. Ha insistit en la idea que el tramvia només es pot connectar per aquesta via i ha descartat qualsevol altra opció com el bus elèctric.

Considera que són necessaris nous estudis tècnics, tal com ha impulsat l’Ajuntament per implementar-lo de la millor manera possible a la ciutat. Són estudis “d’aplicació concreta, per veure com fer funcionar el sistema semafòric, com integrar el tramvia en la nova xarxa d’autobús o on s’han de fer les parades perquè enllaci correctament amb els nous busos”, ha dit.

Riol ha criticat els qui diuen que durant la consulta de la Diagonal es va votar en contra del tramvia. “La consulta va ser el 2010 i no es va votar entre tramvia i bus, sinó que es va votar entre convertir la Diagonal en una rambla o en un bulevard”.

Ha assegurat que la nova xarxa ortogonal és una bona mesura per millorar el transport públic i s’ha mostrat d’acord a fer un procés participatiu amb els veïns. Segons el president de la PTP, “és millor la participació que apagar focs”. A més, considera que “tota reforma de transport públic és conflictiva i problemàtica” ja que afecta la mobilitat de moltes persones.

Finalment, Riol ha apostat per impulsar “una estructura global de mobilitat, sense fronteres municipals”. Considera que els casos d’èxit, com el Nitbus, inclou tot l’àrea metropolitana i que cal enfocar els projectes de mobilitat de manera global.