ENRIC TICÓ, president dels FGC "Consisteix en renovar tota la via, el blast, és a dir, tots els elements, les travesses per on passa el tren, amb això el que guanyarem és sobretot fiabilitat, és a dir, evitar que es pugui produir algun dia algun problema i que hi pogués haver un endarreriment dels trens. En principi no hi haurà cap afectació però les obres són com éssers vius, quan comencen ja veiem si pot haver-hi algun problema, en el cas que sigui així llavors haurem de preveure alguna afectació que intentarem que sigui la mínima pels usuaris. Com es fa això? Doncs treballant sobretot en caps de setmana, treballant en horaris nocturns, de fet totes les nits hi ha activitat a la xarxa de ferrocarrils per evitar, precisament, aquest fet."

Aquesta operació costarà 3,1 milions d’euros i s’executarà en el termini màxim d’11 mesos. El director de FGC, Enric Ticó, ha explicat que els treballs es realitzaran “en horaris nocturns i els caps de setmana”, amb l’objectiu que el servei no es vegi interromput. “Les obres són com éssers vius, quan comencen ja veiem si pot haver-hi algun problema, en el cas que sigui així llavors haurem de preveure alguna afectació que intentarem que sigui la mínima pels usuaris”, ha alertat Ticó.

També ha informat que els treballs consistiran a renovar les travesses per on passa el tren, fet que ha de permetre garantir “més fiabilitat” i evitar que “si algun dia es produeix un problema, es produeixi un endarreriment dels trens”.

A més, es renovarà un tram de 110 metres de la via del túnel 2 durant els mesos de gener i febrer, entre les estacions de Peu del Funicular i Sarrià, amb una dotació de 100.000 euros. A partir del febrer es licitaran unes noves obres que consistiran en set canvis d’agulla a Sant Cugat. Aquestes costaran 898.400 euros i es prolongaran uns sis mesos.