El projecte per fer realitat l’allargament de l’L8 i així ampliar la cobertura de transport públic a la Nova Esquerra de l’Eixample haurà d’estar redactat en 10 mesos. Després de licitar les obres al juliol de l’any passat, ara la Generalitat n’ha adjudicat el projecte. La prolongació d’aquesta línia constarà de dos túnels independents de 6,7 metres de diàmetre que s’excavaran amb tuneladora.

En el projecte també hi constarà la construcció de quatre estacions adaptades a persones amb mobilitat reduïda, tres de les quals seran noves. Una d’aquestes parades és Hospital Clínic. Estarà situada al carrer del Comte d’Urgell, entre Rosselló i Còrsega, i permetrà l’intercanvi amb l’L5 del metro. També es preveu construir l’estació de Francesc Macià, a Comte d’Urgell entre Buenos Aires i la plaça de Francesc Macià. Aquesta parada facilitarà l’intercanvi amb el Trambaix.

A Gràcia, tot i que l’objectiu és enllaçar amb l’estació existent dels FGC que du el mateix nom, s’haurà de construir una estació nova a travessera de Gràcia, entre Balmes i via Augusta. Finalment, les obres a Espanya consistiran a remodelar el vestíbul de la parada dels FGC i de l’intercanviador amb l’L1 i l’L3 del metro. El pressupost estimat de les obres és de 321 milions d’euros.