Després de 29 dies sense servei complet, la línia lila torna a funcionar, de cap a cap, sense interrupcions. Des de primera hora, els usuaris han tornat a omplir les andanes d'estacions com aquesta i han deixat enrere l'autobús llançadora que, durant gairebé un mes, ha servit per connectar les estacions afectades. "Ya haces un solo trayecto y no tienes que salir, pero tampoco era mucha la diferencia, la verdad." "Me iba bien, pero el autobús me tardaba más en llegar." "El problema és que hi havia moltíssima gent, i moltíssima gent per només un autobús." Des de TMB remarquen que les que s'hi han fet aquest any són obres de més envergadura que les que es fan habitualment a l'estiu. S'han renovat més de tres quilòmetres de via i gairebé dos del drenatge del túnel. I és que aquesta línia de metro passa a tocar de la llera del riu Besòs i les filtracions fan que la infraestructura es desgasti més del que és habitual. JAVIER GÓMEZ, responsable Unitat de projectes de via de TMB "Uns nous materials que permetin que tota aquesta infiltració, que continua, es pugui canalitzar, portar als pous d'esgotament i que tot el material de via sigui molt més resistent." A la superfície també recuperen l'horari habitual moltes línies d'autobús, que durant l'agost van adaptar les freqüències de pas. I on, en canvi, continuen les afectacions és als Ferrocarrils de la Generalitat. La més afectada n'és l'L6. Fins a la setmana vinent només circularan combois entre Plaça de Catalunya i Sarrià de dilluns a divendres en hores punta. Durant la resta del dia el trajecte d'haurà de fer en altres línies de tren que també passen per aquí, igual que passarà els caps de setmana ni a partir del 12 de setembre, aleshores durant tot el dia. Pel que fa al tram de Sarrià a Reina Elisenda, continuarà sense funcionar, com ja ha passat durant el mes d'agost. Un altre transport públic que tampoc no està operatiu és el Tramvia Blau, que ahir va fer els últims trajectes de la temporada d'estiu. En aquest cas, el motiu en són les obres de soterrament d'una línia elèctica que s'han de fer a l'avinguda del Tibidabo. El servei es reprendrà el 10 de setembre.

L’L2 ha vist normalitzat aquest dilluns el servei entre la Pau i Badalona – Pompeu Fabra després dels treballs de millora que havien obligat a suspendre els trajectes en aquest tram. La posada en marxa d’aquesta línia de metro coincideix amb el restabliment parcial de l’L6 dels Ferrocarrils Catalans entre les estacions de Catalunya i Sarrià només en hores punta. El que ha quedat fora de circulació durant gairebé dues setmanes és un transport molt utilitzat pels turistes: el Tramvia Blau.

Aquest dilluns alguns serveis de transport públic de la ciutat han experimentat canvis. És el cas de l’L2 del metro, que ha restablert el servei amb normalitat entre les estacions de la Pau i Badalona – Pompeu Fabra, i després que durant tot el mes d’agost una flota d’autobusos llançadora hagi fet el mateix trajecte per atendre els usuaris afectats.

El responsable de la Unitat de projectes de via de TMB, Javier Gómez, ha explicat que les obres han servit per millorar la resistència dels materials de les vies a les infiltracions d’aigua que s’hi produeixen. Els passatgers reconeixen que les obres els han suposat una molèstia però expliquen que el servei d’autobusos ha funcionat correctament.

Les novetats a l’L6 dels Ferrocarrils de la Generalitat es concreten de la manera següent: els trens només hi circularan en hora punta entre les parades de Catalunya i Sarrià, i no serà fins al 12 de setembre quan el servei s’interromprà per complet fins a finals de mes.

Un transport que s’atura aquest dilluns és el Tramvia Blau, a l’avinguda del Tibidabo. Les obres per soterrar una línia de baixa tensió n’impediran la circulació fins al 9 de setembre. Sí que hi podran circular els vehicles. TMB recomana utilitzar les línies 195 i 196 d’autobús per realitzar el recorregut.