CARLOS SÁNCHEZ cap de l'explotació del Funicular de Montjuïc "Se hizo de nuevo en el año 92 y tras 22.500 horas de servicio tal como marca la normativa de transporte por cable se ha hecho una gran revisión y aprovechando los 25 años hemos aprovechado para cambiar todo el sistema de mando y control porque ya estaba en obsolescencia."

El funicular de Montjuïc ha reobert aquest dilluns després d’haver estat gairebé mig any sense servei per una revisió integral més intensa que la d’anys anteriors, arran de les feines de rehabilitació dels vagons, que s’han modernitzat. També ha calgut canviar cables, instal·lar uns nous frens i renovar el sistema de comandament i control a causa d’haver-se superat les 22.500 hores de circulació. Durant tot aquest temps, ha funcionat un servei alternatiu de bus, que recollia els usuaris, majoritàriament turistes, a l’avinguda del Paral·lel.

Des dels Jocs Olímpics de 1992 que no s’havia fet una remodelació tècnica de tanta envergadura. L’aturada del funicular ha estat llarga, i precedida per una altra incidència, imprevista, que va obligar a mantenir el servei inoperatiu gairebé durant mig any més: l’esllavissada de l’octubre de 2014. Ara, els motius han estat uns altres: la renovació de la carrosseria, que va dur a desmuntar-la, rehabilitar-la i repintar-ne les parts; la substitució del sistema hidràulic de frens, així com dels cables de tracció; i les millores introduïdes en megafonia, senyalització i controls de seguretat a través de videocàmeres.

Des d’avui, aquest transport públic construït per a l’Exposició Internacional de 1929 va ser molt utilitzat per turistes i pels pares de les escoles Boc i Tres Pins de Montjuïc. Enllaça els 758 metres que separen l’estació de metro de Paral·lel amb l’avinguda de Miramar; circula amb una freqüència aproximada de 10 minuts; i roman obert entre les 7.30 i les 22 ho durant aquest període primaveral.