CARLOS SÁNCHEZ cap de l'explotació del Funicular de Montjuïc "Se hizo de nuevo en el año 92 y tras 22.500 horas de servicio tal como marca la normativa de transporte por cable se ha hecho una gran revisión y aprovechando los 25 años hemos aprovechado para cambiar todo el sistema de mando y control porque ya estaba en obsolescencia."

Des dels Jocs Olímpics de 1992 que no s’havia fet una remodelació tècnica de tanta envergadura. L’aturada del funicular ha estat llarga, i precedida per una altra incidència, imprevista, que va obligar a mantenir el servei inoperatiu gairebé durant mig any més: l’esllavissada de l’octubre de 2014. Ara, els motius han estat uns altres: la renovació de la carrosseria, que va dur a desmuntar-la, rehabilitar-la i repintar-ne les parts; la substitució del sistema hidràulic de frens, així com dels cables de tracció; i les millores introduïdes en megafonia, senyalització i controls de seguretat a través de videocàmeres.

Des d’avui, aquest transport públic construït per a l’Exposició Internacional de 1929 va ser molt utilitzat per turistes i pels pares de les escoles Boc i Tres Pins de Montjuïc. Enllaça els 758 metres que separen l’estació de metro de Paral·lel amb l’avinguda de Miramar; circula amb una freqüència aproximada de 10 minuts; i roman obert entre les 7.30 i les 22 ho durant aquest període primaveral.