De tres a vuit metres d'amplada. Així quedarà l'andana de l'estació de Provença en sentit Sarrià. És un projecte complicat perquè, per motius arquitectònics, només se'n podrà eixamplar un tram de 27 metres. Per aconseguir-ho aquesta paret que avui serveix per posar-hi publicitat s'enderrocarà. L'ampliació d'una part de l'andana permetrà resoldre les aglomeracions d'usuaris que, sobretot, es produeixen en hora punta. Per aquí passen entre les vuit i les nou del matí 4.700 passatgers cada dia." "Em sembla perfecte perquè quan baixem al matí està tot a petar i és impossible avançar ràpid. S'han de fer cues a les escales també i és perillós perquè inclús pots caure." "Seria fantàstic perquè al matí sempre hi ha molta gent i jo que sempre vaig amb maleta constantment estic trepitjant la gent." "Em sembla molt adequat perquè en determinats horaris es produeix una aglomeració que pot produir accidents importants." De fet, des de 2003 aquesta andana disposa de mampares de vidre per protegir els viatgers de caigudes a la via. Ara, el Departament de Territori i Sostenibilitat ha licitat l'ampliació de l'andana amb un pressupost de set milions i mig. Els treballs començaran el segon semestre d'aquest 2016 i s'allargaran dos anys. També es renovaran les escales d'accés a l'andana. Actualment són molt estretes i també se saturen de gent.

La plataforma per als usuaris dels FGC a l’estació de Provença se satura cada dia a les hores punta en sentit Sarrià. Des de 2003 aquesta andana disposa de mampares de vidre per protegir els viatgers de caigudes a la via. Ara, a més, el tram més proper al vestíbul de Rosselló s’ampliarà dels tres als vuit metres.

El Departament de Territori i Sostenibilitat ha licitat l’ampliació d’una part de l’andana en sentit Sarrià amb un pressupost de 7,5 milions d’euros. Els treballs començaran el segon semestre de 2016 i està previst que finalitzin al cap de dos anys. Segons fonts dels FGC, es tracta d’una actuació complicada tècnicament i arquitectònica ja que l’eixamplament no es pot efectuar al llarg de tota l’andana. Per això, només se n’ampliarà un tram de 27 metres, el més proper al vestíbul del carrer del Rosselló, com si féssim una mossegada en un extrem de la plataforma.

Pal·liar els problemes per la concentració de viatgers

L’objectiu d’aquestes obres és dotar d’una major capacitat aquesta andana per on cada dia passen 4.700 persones entre les 8 i les 9 h. A més, cal tenir present que l’estació de Provença rep més de 8,6 milions de passatgers anualment, la qual cosa la converteix en la segona en volum d’usuaris de la línia Barcelona-Vallès, per darrere de Plaça de Catalunya.

L’actuació es completarà amb unes noves escales d’accés i un ascensor a la plataforma que, segons la Generalitat, permetran millorar els fluxos de viatgers i evitarà la congestió que s’hi produeix diàriament. Les obres també preveuen la construcció de dues sortides d’emergència.

Accident mortal a l’andana en sentit contrari

La setmana passada aquesta mateixa estació de ferrocarril va ser notícia per un accident arran del qual una dona de 36 anys va morir. Segons els Mossos d’Esquadra, l’incident es va produir a l’andana en sentit Plaça de Catalunya, la contrària on es faran les obres d’ampliació i on no hi ha mampares de seguretat.