La idea és limitar a 30 km/h la velocitat del carril de la dreta en carrers com aquest, amb dos carrils de circulació, sense carril bus i amb una intensitat de trànsit no gaire alta. D'aquesta manera es vol millorar la integració de les bicicletes a la calçada i evitar imatges com aquesta. De moment es farà una prova pilot en tres avingudes de la ciutat: la travessera de les Corts, entre la Maternitat i Numància; l'avinguda de Madrid, entre la plaça del Centre i el carrer de Comandante Benítez, i el tercer a Sant Andreu, al passeig de Torres i Bages, entre el passeig de Santa Coloma i el carrer de Santa Marta. La iniciativa es posarà en marxa abans de l'estiu. ADRIÀ GOMILA, director de Mobilitat "És una millora de seguretat per als vianants que van per la vorera, els vehicles que hi estacionen, les sortides dels pàrquings i per a la mateixa bicicleta, perquè creem un àmbit que és més segur." Una seguretat que posen en dubte les entitats de ciclistes. CARLES BENITO, portaveu del Bicicleta Club Catalunya (BACC) "Els vehicles no respecten els límits de velocitat. Sempre demanem que mesures com aquesta s'acompanyin de campanyes de la Guàrdia Urbana per conscienciar i fer saber que aquestes novetats s'han de respectar." I encara més crítics són des de l'associació Amics de la Bici. ALBERT GARCÍA, Amics de la Bici "A Madrid hi ha molts morts ciclistes, en portem cinc o sis, i l'únic que s'ha fet a Madrid per no fer carrils bici és això de pintar el 30. No funciona, no cal fer la prova." Des del govern municipal, però, asseguren que les zones 30 milloren la convivència dels cicilistes i els cotxes a la calçada, i que és una mesura, que al costat de la xarxa de carrils bici contribuirà a fer que les bicis circulin de manera més segura i ràpida.

El govern municipal vol estendre la creació de zones 30 a carrers amb més d’un carril de circulació, de moment aquells que en tinguin dos, sense carril bus i amb una intensitat de trànsit no gaire alta. La idea es limitar la velocitat a 30 km/h i que ciclistes i cotxes puguin circular-hi conjuntament sense cap separació física. Els carrils se senyalitzaran com a zones 30 i també s’hi afegirà el dibuix de la bicicleta.

La iniciativa es posarà en marxa abans de l’estiu com a prova pilot a tres avingudes de la ciutat: la travessera de les Corts, entre la Maternitat i Numància; l’avinguda de Madrid, entre la plaça del Centre i el carrer de Comandante Benítez, i el tercer a Sant Andreu, al passeig de Torres i Bages, entre el passeig de Santa Coloma i el carrer de Santa Marta.

Segons el director de Mobilitat, Adrià Gomila, amb la creació d’aquests carrils amb la velocitat limitada millorarà la seguretat dels vianants a la vorera, també la dels vehicles que estacionen, els que surten dels pàrquing, i sobretot crearà un àmbit més segur a la calçada perquè hi circulin les bicicletes.

Un diagnòstic que no comparteixen les entitats que defensen els interessos dels ciclites. Des del Bicicleta Club Catalunya (BACC), Carles Benito, valora positivament la pacificació de més carrils, perquè afirma que la mesura ha d’anar acompanyada d’una campanya de conscienciació perquè si no els conductors no respectaran el límit de velocitat.

La visió d’Amics de la Bici és molt més crítica. El coordinador de l’entitat, Albert García, creu que no cal fer una prova pilot perquè a Madrid, ciutat que ha apostat per aquesta fórmula, ja s’ha demostrat que no funciona. Per això, demana al consistori que en comptes de carrils amb velocitat limitada aposti per ampliar la xarxa de carrils bici.