Alegria i una certa dosi d'expectació ente els usuaris de primera hora del metro que baixaven a l'estació Can Vidalet per primer cop en tres mesos. Des de l'agost no hi circulava cap tren. La causa: les obres de la nova parada d'Ernest Lluch, que encara, però, no està en funcionament. Enrere queden els busos llençadora, que unien les quatre estacions, i que per a molts han estat un malson. Aquests usuaris també han estrenat andades. Quan han baixat a la zones de vies, s'han trobat amb un nou paviment, nova il·luminació, i encaminaments per a invidents. Avui es posa punt i final a la primera fase d'obres, la que afecta la circul·lació dels trens. Les actuacions segueixen, però, en aquesta estació, la de Can Vidalet, on s'hi construirà un nou vestíbul, i a la d'Ernest Lluch. Serà aquí, a la carretera de Collblanc i un cop finalitzada, disposarà de dos vestíbuls i farà de límit entre l'Hospitalet i Barcelona.

Amb el restabliment del servei, s’eliminen les tres línies d’autobusos que s’havien habilitat. El tall del servei ha permès construir l’estructura de la nova estació d’Ernest Lluch i el nou vestíbul de l’estació de Can Vidalet.

A la nova estació d’Ernest Lluch s’ha construït l’estructura dels diferents nivells: andanes, vestíbuls i accessos. Pel que fa a Can Vidalet, també s’ha completat la demolició de la volta de l’estructura del túnel existent i s’ha enllestit l’estructura dels nous accessos i els diferents nivells de l’estació.

L’altre tram de la L5 afectat per obres aquest estiu, entre les estacions d’Horta i Vilapicina, ja va quedar reobert el 18 de setembre passat.