En pocs mesos, aquesta imatge canviarà per ser, si fa no fa, igual que aquesta. L'estació d'Hospital Clínic, de la línia blava, patirà una porfunda remodelació. Se substiuiran paviments, graons, sostres i revestiments de parets, i també es reformarà el vestíbul d'accés. Tot amb materials més resistents i clars per guanyar lluminositat. Però aquesta no serà l'única. A Hospital de Sant Pau també s'hi faran millores. Com en l'anterior, es farà créixer l'andana uns 15 centímetres per anivellar-la als vagons. En tots els casos s'actua després de la instal·lació d'ascensors. Les obres duraran uns 10 mesos i els treballs no afectaran el servei de metro perquè es faran de nit, tot i que hi haurà algunes restriccions parcials de pas. Hospital de Sant Pau i Hospital Clínic són dues parades de la línia 5 que tenen un trànsit diari d'aproximadament 85.000 usuaris. Per la tercera estació que s'ha de remodelar, la de Sant Andreu, en canvi, hi passen cada dia unes 28.000 persones. El canvi aquí també serà notable. Com a novetat, a la volta de l'estació s'habilitarà un espai apte per a la projecció de vídeos i jocs de llums. El pressupost per a les tres remodelacions supera els 6 milions d'euros. En les properes setmanes arrencaran noves reformes a les parades de Santa Coloma i Glòries, també a la línia vermella.

Les obres consisteixen a renovar la senyalització informativa i el mobiliari, distribuir vestíbuls per aprofitar millor l’espai, substituir paviments, graons i sostres, i millorar la il·luminació. En els tres casos es complementaran els treballs d’adaptació de l’estació a persones amb mobilitat reduïda.

Les properes estacions a afrontar reformes integrals seran les de Santa Coloma (L1), que començarà les properes setmanes, i Glòries (L1). En anys anteriors han estat objecte de rehabilitació, dins del mateix programa de TMB, les estacions de Joanic, Alfons X i Llucmajor (L4), Sants Estació, Drassanes i Liceu (L3), Santa Eulàlia (L1) i Pubilla Cases (L5).