Renovació completa del paviment a tots els trams dels carrers de Barcelona on faci falta. Aquest és l'objectiu que l'Ajuntament de Barcelona amb l'horitzó posat a l'any 2020. Fins llavors, es destinaran 40 milions d'euros per renovar l'asfaltatge dels carrers. Les obres posaran especial atenció a canviar el paviment dels carrils bici i els carrils bus, i també es detectaran imperfeccions de la calçada per resoldre-les. Aquest pla de renovació es posarà en marxa a partir de 2017, amb una partida aprovada per la Comissió de Govern que ronda els 25 milions d'euros. Ara, però, ja s'estan fent actuacions, per exemple al carrer de Pau Claris o a l'avinguda Diagonal. Tenen un pressupost de 5 milions d'euros per a aquest any i 5 més per al 2017. "En zones en què el soroll del trànsit té un especial impacte en la vida dels veïns, està previst utilitzar un tipus d'asfaltatge sonoreductor amb l'objectiu de reduir la contaminació acústica." A més, bona part dels treballadors que s'encarregaran de les obres són persones amb dificultats d'inserció al mercat laboral i que formen part dels plans de treball del consistori.

El govern municipal ha licitat recentment la partida de manteniment de les calçades de la ciutat per als anys 2017-2020. S’hi dedicaran 25,4 milions d’euros en diferents operacions per rehabilitar l’asfaltatge, entre les quals hi ha reparacions programades, d’urgència o actuacions d’asfalt sonoreductor.

En la nova contracta, a més, es valorarà que bona part dels treballadors que s’encarreguin de les obres siguin persones amb dificultats d’inserció al mercat laboral. També s’usaran vehicles i maquinària de baixa contaminació.

Actuacions a curt termini

D’altra banda, per als anys 2016 i 2017 també s’han aprovat dos contractes d’obra dotats amb més d’11 milions d’euros que serviran també per fer actuacions d’asfaltatge. Les primeres que es duran a terme seran al carrer de Pau Claris, al carrer de l’Escorial i a l’avinguda de Josep Tarradellas, entre d’altres.