A finals d’any i per primera vegada es començaran a desplegar fins a 44 nous radars a Barcelona, a l’interior de la ciutat. Radars que controlaran l’excés de velocitat en aquells trams de carrer que concentren més sinistralitat i on s’han detectat més infraccions.

No fa ni una setmana que la regidora de Mobilitat va ser molt gràfica anunciant que els conductors barcelonins “han d’aixecar el peu de l’accelerador”. Les multes per excés de velocitat es van doblar durant el 2020 i l’Ajuntament ha decidit posar fil a l’agulla per reduir-la i, d’aquesta manera, disminuir, també, la sinistralitat.

Alguns dels punts on s’actuarà seran els següents:

  • Carrer de Pau Claris, a l’altura de la plaça d’Urquinaona.
  • Carrer d’Aragó, entre Urgell i Casanovas.
  • Avinguda Diagonal, a l’altura de Roger de Flor.
  • Avinguda del Paral·lel amb Palaudàries.
  • Gran Via de les Corts Catalanes, a l’altura del carrer de la Química.
  • Carrer A, a l’altura del carrer número 2, a la Zona Franca.
  • Avinguda Diagonal, a partir de la plaça de Pius XII.
  • Túnel de la ronda del General Mitre, a la sortida amb el carrer de Can Ràbia.
  • Avinguda Diagonal amb Numància.
  • Carrer de Rocafort amb Sepúlveda.
  • Carrer de Sants, a l’altura de l’Espanya Industrial.

A banda d’aquests n’hi haurà 12 més que estaran situats en entorns escolars, on la velocitat màxima serà de 30 km / h. N’hi haurà al carrer de Numància entre Anglesola i Déu i Mata, on hi ha les escoles Ítaca i Anglesola; a la travessera de Gràcia entre Aribau i Alfons XII, on està situada l’Escola Infant Jesús, i a Balmes entre Marià Cubí i travessera de Gràcia per cobrir els accessos de l’Escola Pia.

Dos nous radars de tram

El que serà d’aplicació més immediata és un nou radar de tram al túnel de la Rovira en els dos sentits de la circulació des de plaça d’Alfons el Savi fins a la rambla del Carmel. Un radar amb què s’espera reduir l’accidentalitat com ja ha passat a la ronda de Dalt, on en cinc anys les infraccions per velocitat han baixat un 74 %.

En paral·lel, també s’està instal·lant el radar de tram del túnel de Badal, entre la plaça de Cerdà i l’avinguda Diagonal, que entrarà en funcionament aquest estiu i, properament, es licitarà el de la ronda del Litoral, en els dos sentits de circulació, en el tram comprès entre la Barceloneta i Miramar, amb l’objectiu de posar-lo en funcionament el 2022.

30 radars pedagògics més

El sistema de radars s’ampliarà amb una trentena de dispositius que controlaran la velocitat però no sancionaran, sinó que funcionaran com a radars pedagògics. Mostraran als conductors la velocitat a la qual circulen i els alertaran si superen els límits de la via.