L’Ajuntament de Barcelona està estudiant la possibilitat de trencar les onades verdes (és a dir, la consecució de semàfors en verd) en determinats carrers de la ciutat per evitar que el trànsit corri més del compte. Aquesta tècnica –que requereix canviar la coordinació semafòrica establerta– ja fa anys que existeix i, de fet, ja està en marxa en algunes vies principals de Barcelona.

En són exemple l’avinguda Diagonal i el carrer d’Aragó. En les franges nocturnes (quan hi ha menys trànsit i, per tant, els conductors tendeixen a córrer més), els semàfors es van posant en vermell de forma consecutiva precisament per obligar-los a mantenir una velocitat adequada. A banda d’aquestes dues vies, Adrià Gomila, director de Mobilitat de l’Ajuntament, ha explicat que els darrers mesos “s’ha retocat la coordinació semafòrica a Consell de Cent”, en la franja diürna.

El mateix Gomila ha explicat que trencar les onades de semàfors en verd forma part del “ventall de mesures que anirem aplicant a la ciutat per fer respectar els límits de velocitat”, així com la instal·lació de nous radars o la pacificació dels entorns de les escoles. A més, durant la presentació del balanç de sinistralitat del 2020, el tinent d’alcalde de Seguretat, Albert Batlle, ha anunciat que Barcelona estudia limitar a 30 km/h tots els carrers de la ciutat.