“La ciutat ha de ser conscient que hem de reduir la velocitat”

. La regidora de Mobilitat, Rosa Alarcón, considera que “no ens podem permetre circular tan ràpid”, i per això ha anunciat la col·locació de 20 nous radars fixos dins la ciutat. Estaran repartits en cinc vies principals: la Gran Via, Aragó, Balmes, València i Urgell, carrers on s’acostuma a superar la velocitat permesa de 50 quilòmetres per hora. Alarcón ha dit que el projecte està en fase de licitació i que la voluntat és que estiguin tots instal·lats el 2021.

En la presentació de les dades de sinistralitat viària del 2019, Alarcón ha recordat que “la gravetat d’un accident va lligada a la velocitat del vehicle sinistrat. Un impacte de 50 km/h té un 45 % de mortalitat, un percentatge que es redueix al 5 % si se circula a 30 km/h”. A banda dels radars, Alarcón ha recordat la voluntat municipal de fer que el 75 % dels carrers siguin “carrers on se circuli a 30 km/h”.

Un mort més però menys ferits greus

El 2019 es va tancar amb 22 víctimes mortals en sinistres de trànsit, una víctima més que l’any anterior. D’altra banda, es va reduir la xifra de ferits greus, que passen de 238 a 202. Les causes principals d’accidentalitat són les distraccions, el fet de no respectar les distàncies i el gir indegut. Però l’Ajuntament ha volgut posar el focus en la velocitat perquè diàriament hi ha 950 infraccions relacionades amb aquesta qüestió a la ciutat. Pel que fa a les víctimes mortals, més de la meitat (14) eren motoristes.