El RACC defensa que els patinets elèctrics es puguin pujar al transport públic a partir de l’1 de novembre, quan s’acaba la moratòria que els veta. El director de l’àrea de mobilitat, Cristian Bardají, però, reconeix que “no en tots els casos serà desitjable” i que en hora punta no serà recomanable. Fora d’aquestes franges, també creu que hi hauria d’haver “unes normes clares” per fer-ho possible.

La intermodalitat entre patinet i transport públic ha de ser possible”
Cristian Bardají, director de l’àrea de mobilitat del RACC

Per Bardají, permetre l’accés dels vehicles de mobilitat personal al metro, el tren i l’autobús faria que l’experiència dels viatgers fos més satisfactòria i, per tant, podria servir per atreure més usuaris al transport públic, especialment els qui han de fer desplaçaments llargs. “Que aquesta solució sigui possible és una bona cosa no pel patinet, sinó pel transport públic i pel conjunt de la mobilitat”, ha afirmat.

Un 15 % dels usuaris de patinet se salten la prohibició

Tot i la prohibició, un 15 % dels usuaris de patinet reconeix que se salta el veto i que combinen l’ús del patinet elèctric amb el transport públic, segons l’enquesta feta pel RACC en el tercer Baròmetre de la mobilitat en VMP a Barcelona i als accessos. Això, tot i que incomplir la normativa comporta sancions de 200 euros.

Els patinets elèctrics estan prohibits al transport públic des de l’1 de febrer a tots els operadors de bus, metro, tramvia, Rodalies i Ferrocarrils mentre s’estudia la seguretat d’aquests vehicles de mobilitat personal, les bateries dels quals són altament inflamables. El detonant, de fet, va ser l’incendi d’un patinet en un vagó dels Ferrocarrils, que va causar tres persones ferides.