accident poble-sec

Després d’estudiar les dades del darrer balanç de sinistralitat de l’Ajuntament de Barcelona, el RACC en destaca que la principal causa dels accidents són les distraccions durant la conducció, “molt per sobre de la velocitat”, diu en un comunicat. Per això, l’entitat aposta per “la conscienciació i la pedagogia en favor del canvi d’hàbits dels usuaris” per reduir el nombre d’accidents viaris. De fet, el club automobilístic destaca que el nombre d’accidents del 2022 es va reduir respecte al 2019 (va passar de 224 a 195). Això va passar abans que els nous radars comencessin a sancionar, al setembre els quatre de tram i el gener del 2023 els 17 fixos.

Morts i ferits greus, “en mínims històrics”

El RACC celebra en la seva anàlisi que el còmput total de persones mortes i ferides greus en accidents mortals a la ciutat el 2022 es troba en “mínims històrics”, amb un total de 195 víctimes. Aquest còmput, però, ignora les xifres dels anys 2020 i 2021, en què hi va haver 155 i 187 persones ferides i mortes respectivament. La nota de premsa del RACC, tot i que “lamenta profundament” les xifres del 2022, no té en compte a l’hora de fer aquestes comparacions que, si mirem només les xifres de persones mortes, aquest any van ser 23, gairebé el doble que el 2021, quan en van morir 12.

Alerta pels usuaris de patinets

La nota negativa del balanç de sinistralitat se l’enduen, segons el RACC, els patinets i vehicles de mobilitat personal: la seva implicació en accidents de trànsit a la ciutat ha crescut un 78 % respecte al 2019. En aquest sentit, demana reforçar la formació en seguretat viària i les campanyes de sensibilització amb l’objectiu d’evitar que assoleixin un pes relatiu respecte al total d’accidents similar al de les motos, que són el col·lectiu que encapçala la llista dels ferits greus en sinistres de trànsit a la ciutat.