El metro és un dels punts de la ciutat on pot arribar a fer més calor, sobretot durant els pics estivals. Recentment, el Govern espanyol ha limitat l’ús de l’aire condicionat als 27 graus, una normativa que no afecta els combois, on les temperatures s’enfilen molt per sobre, en alguns casos, d’aquests topalls. Un equip de betevé ha comprovat, termòmetre en mà i en temps real, la temperatura a diferents punts de la xarxa de transport públic de Barcelona.

Mesures d’estalvi energètic

Es poden superar els 35 graus a l’andana

El metro és un dels mitjans de transport on més s’enfila el termòmetre. Les andanes són els punts més tòrrids, on la temperatura pot superar els 35 graus, com és el cas de l’estació de Catalunya. Segons els usuaris, els ventalls són indispensables durant els minuts d’espera dels trens. També hi ha qui opta per veure líquid. A les andanes i vestíbuls del metro sí que s’haurà d’aplicar la nova normativa del decret aprovat pel Consell de Ministres.

La situació millora dins els trens, on gràcies a l’aire condicionat l’ambient es refresca. Però, tot i la refrigeració, el termòmetre s’enfila fins als 27 graus dins un vagó de l’L1. El mesurament s’ha fet pels volts de les 11 del matí. L’interior dels combois, però, no es troba afectat pel decret de mesures urgents d’estalvi energètic. En hores punta, quan els vagons van més plens de passatgers, la calor pot ser encara més sufocant. Els usuaris expliquen que a la tarda la sensació tèrmica empitjora perquè va acumulant la calor del dia.

calor metro Barcelona