Les mesures d’estalvi energètic del Govern espanyol que limiten la temperatura no afectaran el transport públic. Fonts del Ministeri per a la Transició Ecològica han explicat a betevé que la nova regulació només s’aplicarà a edificis. Per tant, ni metro, ni bus ni TRAM, així com tampoc taxis, trens, avions o vaixells hauran de complir amb el topall de 27 graus de l’aire condicionat i 19 de la calefacció. Ara bé, a les estacions de transports o les andanes sí que s’hauran de respectar els límits establerts perquè són edificis de concurrència pública inclosos en la normativa.
Com es regula la temperatura al metro ?
Tots els vagons de metro tenen aire condicionat que es regula de forma diferent depenent del model del tren. En la sèrie 4000 de l’L1, la temperatura del metro es fixa des del control central i té tres posicions: alta, mitjana i baixa, que corresponen a temperatures de 25, 23 i 21 graus respectivament. Altres trens tenen una regulació més sofisticada que inclou mesures de la temperatura de l’aire de les estacions i dels túnels.
El control de la temperatura al bus
Als autobusos de TMB, en canvi, la regulació de la temperatura de l’aire condicionat s’adapta a l’època de l’any i varia segons els graus que hi ha a l’exterior. En la majoria de vehicles la temperatura es regula al voltant dels 22 graus. Ara bé, els darrers vehicles que s’han incorporat a la flota, híbrids i elèctrics, funcionen diferent i fixen que la diferència entre la temperatura exterior i la interior no pot superar el vuit graus. Al bus, l’aire condicionat s’encén entre l’1 de juny i el 30 de setembre, malgrat que fora d’aquestes dates el conductor també pot activar-lo si ho considera o bé si els usuaris ho requereixen.