A més dels controls convencionals, situats a la planta superior de la T1, aquest matí també s’ha col·lapsat el filtre dels vols regionals, amb esperes de 45 minuts, i el carril ràpid, específic per als qui volen amb nens o persones amb problemes de mobilitat.
Aquest divendres, Eulen i la plantilla es reuneixen una altra vegada amb la mediació de la Generalitat, si bé el comitè de vaga ja ha avisat que no negociarà si Aena, a qui creuen responsable en última instància perquè és qui licita el servei, no s’asseu a la taula.
Aena, de la seva banda, ja ha anunciat que no anirà a la taula de negociació d’un conflicte d’una empresa externa, com és Eulen, si bé la companyia subratlla que està treballant en tot moment per minimitzar les molèsties que la situació pugui ocasionar als usuaris del Prat.

Els treballadors d’Eulen, encarregats de fer els controls de seguretat, asseguren que no estan fent cap vaga de zel, sinó que, simplement, estan seguint fil per randa tots els protocols de seguretat que se’ls exigeixen. Les cues, asseguren, evidencien que s’ha de contractar més personal.

Si no hi ha acord, els treballadors d’Eulen faran vaga a partir del 4 d’agost

Si no s’accepten les seves reclamacions, els sindicats de l’empresa Eulen Seguridad tenen previst iniciar una vaga indefinida el 4 d’agost. Faran aturades de quatre hores diàries cada divendres, diumenge i dilluns. En concret, seran de 5.30 a 6.30 h, de 10.30 a 11.30 h, de 16.30 a 17.30 h i de 18.30 a 19.30 h.

A banda de reclamar la contractació de més personal, també denuncien que l’empresa no els dona la formació necessària per fer servir els escàners i que, per tant, com que no tots els saben fer servir, no poden fer rotació de funcions.