La vaga a Renfe convocada pel sindicat de maquinistes SEMAF encara més jornades d’aturades. Segons Renfe, els maquinistes estan incomplint els serveis mínims establerts, de manera que s’estan produint retards i cancel·lacions que no estan programades. Entre els motius de la vaga dels conductors de trens, però, no hi ha qüestions salarials.
Els motius de la vaga a Renfe
El sindicat de maquinistes defensa la vaga a Renfe de vuit dies per reclamar més personal per cobrir l’ocupació no coberta i la recuperació de les circulacions suprimides. A més, denuncien l’incompliment del II Conveni col·lectiu del Grup Renfe i temen pels efectes d’un possible traspàs de Rodalies a la Generalitat. Segons portaveu del SEMAF, Luis Moyano, 8 o 9 de cada 10 conductors de trens són de fora de Catalunya i una “desintegració” de Renfe faria perillar la tornada d’aquests empleats al lloc d’origen.
Quin és el sou d’un maquinista de Rodalies?
Segons el II Conveni col·lectiu del Grup Renfe, un maquinista acabat d’entrar a l’empresa ferroviària cobra 19.064,04 euros anuals per una jornada de 37,5 hores setmanals. A més rep un complement mensual de seguretat, formació i gestió de 167,44 euros, un extra anual de conducció de 1.116,24 euros i 13,95 euros al dia per despeses de viatge.
El salari del cap dels maquinistes ascendeix a 43.583,16 euros anuals. I els plusos són de 7.814,28 euros anuals de complement de conducció, 279,11 euros mensuals en concepte de seguretat, formació i gestió i 13,95 euros diaris per despeses de viatge.