Més de 70 entitats s’han unit aquest dissabte en una protesta per defensar el carril bici de la via Augusta. Unes 400 persones, segons la Guàrdia Urbana, s’han concentrat a la plaça de Molina, des d’on ha començat una bicicletada de protesta que ha tallat el trànsit a la via Augusta fins als Jardins de Salvador Escamilla, a Sarrià. Les afectacions a la mobilitat han durat fins a les 12.30 h. L’organització xifra la participació en 500 persones.

La Plataforma Bici Augusta, que convocava l’acció, ha reclamat a l’Ajuntament que mantingui el traçat actual del carril bici. També han alertat al consistori que si modifiquen el carril portaran el cas a Europa. Jaume Llansó, portaveu d’aquesta entitat, ha assegurat a betevé que “no s’ha de discutir cap tram d’aquest carril bici” i que “la xarxa pedalable ha de tenir continuïtat”. Llansó ha afegit que ja estan parlant amb eurodiputats, ja que la infraestructura s’ha finançat amb els fons Next Generation.

“El carril bici no es toca”

L’acció sorgeix enmig de la polèmica, entre veïns que qüestionen la infraestructura i després que el govern municipal estudiï alternatives per “buscar vies més saludables” pels problemes de trànsit que hi ha en hora punta. Tot i això, aquesta mateixa setmana, el director del Servei Català de Trànsit, Ramon Lamiel, ha afirmat al programa ‘bàsics’ de betevé que el carril bici no ha complicat la circulació de vehicles a la via Augusta. Tampoc pel que fa a l’entrada de cotxes a Barcelona des d’altres municipis propers.

La Plataforma Bici Augusta, juntament amb el Bicicleta Club de Catalunya (BACC), el Bicibús de Sarrià i la plataforma Bikevidrera han convocat aquesta “bici-festa-acció” per instar l’Ajuntament a mantenir el traçat actual. Per fer-ho valdre, un cop a Sarrià, els manifestants han llegit un manifest que té el suport d’una setantena d’entitats.

Modificar el carril bici seria “difícil i car”

Les entitats impulsores del manifest s’han ofert al consistori per avaluar conjuntament el carril bici, però asseguren que seria “difícil i car” justificar un canvi. En l’escrit, també denuncien que s’ha creat un estat d’opinió contrari al carril bici que la regidora del districte de Sarrià – Sant Gervasi, Maria Eugènia Gay, utilitza per justificar “actuacions i estudis encaminats a dissenyar i executar un traçat alternatiu”.

1500 usuaris al dia, segons la plataforma

El carril es va posar en funcionament a principis d’agost i ha tingut un cost de més de dos milions d’euros. La plataforma assegura que ha comptabilitzat uns 1.500 usuaris al dia. Des de l’inici de la polèmica, la Plataforma Bici Augusta sempre ha defensat que si la via Augusta és perillosa per als ciclistes per la contaminació “també ho és per als vianants que van per la vorera”. Sobre traçats alternatius, la plataforma reivindica que un carril bici “ha de ser pràctic, no per passejar el diumenge”.