El director del Servei Català de Trànsit (SCT), Ramon Lamiel, ha assegurat que el polèmic carril bici de la via Augusta no ha complicat el trànsit de vehicles en aquest carrer, tampoc pel que fa a l’entrada de cotxes a Barcelona d’altres municipis propers. “No hem notat una pressió especial del carril bici sobre el trànsit, en aquest cas de la C-16″, ha apuntat. Lamiel n’ha parlat en una entrevista al programa ‘bàsics’, amb motiu dels 25 anys de creació del Servei Català de Trànsit.

Justament aquest vial per a bicicletes ha estat molt qüestionat pels conductors, i fins i tot l’Ajuntament ha encarregat un estudi per avaluar-lo i trobar-ne alternatives. Els defensors del carril, en canvi, s’estan mobilitzant per defensar la infraestructura. De fet, en alguns balcons de la zona han aparegut pancartes en què es reclama que es mantingui.

El responsable de l’SCT també ha posat sobre la taula la proposta d’un carril bici que uneixi el Maresme amb la ciutat per la Nacional II. “Seria molt important connectar-ho amb tota la xarxa de Barcelona i és probable que el trajecte entre Barcelona i el Maresme fos atractiu amb una bicicleta elèctrica”, ha narrat.

Trànsit admet una congestió “molt important” a les rondes

Pel que fa als col·lapses de trànsit que sovint es formen als accessos a la capital catalana, com el d’aquest dilluns, Ramon Lamiel ha reconegut que “el nivell de congestió a les rondes és molt important”. De fet, ha especificat que certs canvis en la mobilitat dels últims temps les han saturat més, com el nou túnel de les Glòries, que ha desviat un 10 % de trànsit cap a les rondes. Tot i això, ha defensat que l’ús del vehicle privat ha disminuït un 7 % pel teletreball i la gratuïtat del transport públic i que l’objectiu del Servei Català de Trànsit continua sent arribar a les zero víctimes mortals el 2050.