Mentre la Generalitat estudia la possibilitat de crear un carril bici als túnels de Vallvidrera per unir amb una via pedalable el Vallès amb Barcelona, el govern municipal de Collboni estudia la possibilitat d’eliminar el carril bici de la via Augusta, que en seria la seva continuació.

Rutes més saludables per als ciclistes

La regidora de Sarrià – Sant Gervasi, Maria Eugènia Gay, va reconèixer a l’Audiència Pública del 26 de setembre que aquest carrer té problemes de trànsit en hores punta i per això va parlar de trobar equilibris i “aplicar el sentit comú”. Segons Gay “no se suprimiria cap carril bici, sinó que simplement es podria oferir un traçat alternatiu si els tècnics de l’estudi de l’impacte ho recomanen”. “Es tracta de buscar vies més saludables, ja que anar per la via Augusta en hora punta no és saludable pels que van amb la bicicleta”, va concloure.

L’Ajuntament està en espera d’un estudi que va licitar a finals de juliol, poc després de l’arribada de Collboni al govern i quan, de fet, encara no s’havia posat en funcionament el darrer tram del carril bici. Ha de servir per avaluar l’impacte en la mobilitat d’aquest carril a la via Augusta i els seus entorns.

La plataforma Biciaugusta lamenta el rumb del nou govern

La plataforma Biciaugusta s’ha mostrat preocupada per les declaracions de la regidora, i han explicat que “si la via Augusta és perillosa per als ciclistes per la contaminació, també ho és per als vianants que van per la vorera”, i han afegit que “justament l’única manera de reduir la contaminació és reduint els cotxes amb l’increment de carrils bici i la potenciació del transport públic“. Martina Gasull, de la plataforma, ha reiterat que estan “totalment en contra que s’elimini un tram del carril bici perquè és un projecte que ja està fet i és una despesa feta per l’Ajuntament que va en la bona direcció”.

Sobre els traçats alternatius que planteja el govern municipal, ha afegit “un carril bici ha de ser pràctic per moure’s per la ciutat, no ha de ser per anar a passejar el diumenge”.

La proposta més votada a Sarrià – Sant Gervasi

El carril es va posar en funcionament a principis d’agost i ha tingut un cost total de més de dos milions d’euros. El tram de Ganduxer a Dolors Monserdà ha costat 1.100.000 euros i s’ha fet en el marc dels pressupostos participatius, ja que va ser el projecte més votat de Sarrià – Sant Gervasi.