Dos mesos i escaig després d’obrir-se íntegrament, el carril bici de la via Augusta torna a ser qüestionat i aquesta vegada és l’Ajuntament de Barcelona qui s’obre a fer un traçat alternatiu. En concret, la regidora de Sarrià – Sant Gervasi, Maria Eugènia Gay, ha reconegut que aquest carrer té problemes de trànsit en hores punta i, per això, a l’Audiència Pública va parlar de “buscar vies més saludables”. Segons Gay “no se suprimiria cap carril bici, sinó que simplement es podria oferir un traçat alternatiu si els tècnics de l’estudi de l’impacte ho recomanen”.

Què hi diuen ciclistes i veïns de la zona? 

La plataforma Bici Augusta està en contra que s’elimini un tram del carril bici, de fet creu que “treure’l de la via Augusta és retirar el carril bici”. Per això, des de la plataforma no s’entén que es busquin traçats més saludables i asseguren que “buscar altres carrils més sans pels ciclistes és una ximpleria. El que s’ha de fer són carrils bici a tota la ciutat i canviar la mobilitat de tota la ciutat”.

Pel que fa a l’ús del carril bici de la via Augusta consideren que cal pedalejar-lo i acostumar els ciclistes: “La gent s’ha d’acostumar”. A més, tot i que no tenen dades sí que creuen que ha baixat el trànsit. Martina Gasull, de la plataforma Bici Augusta, explica que “ens ha arribat que els túnels de Vallvidrera facturen una mica menys, per tant, és una dada”.

La plataforma fa una crida a mobilitzar-se el dia 21 d’octubre per mantenir el carril bici de la via Augusta i ha assegurat que “ompliran el carril bici de bicicletes”.

Des de l’Associació de Veïns les Tres Torres defensen que l’últim tram del carril bici de la via Augusta és un desastre. Per Albert Serradell, de l’entitat veïnal, el traçat “s’hauria d’haver fet provisionalment per una altra banda, no anar per allà”, fer un recorregut alternatiu i després d’un estudi de mobilitat de tot el barri per escollir el millor traçat. Creu que s’hauria d’haver esperat ja que ara “coincideix amb unes obres molt importants al barri de l’L9 i coincideix amb la licitació del projecte dels Jardins d’Oriol Martorell, i s’ha implantat el carril”. Per Serradell, regular el trànsit per congestió no és gaire saludable. Diu que tenir el vehicle parat durant hores “no em sembla normal”. A més, critica que la congestió fa que el bus trigui una eternitat: “És horrorós”.

“Els carrils bici en artèries principals d’una ciutat són súper importants, però Glòries en obres, Diagonal en obres, via Laietana en obres i fiquem tots els carrils bici, està col·lapsat tot, circular per Barcelona avui és un autèntic drama“, assegura Albert Serradell.

Totes dues entitats asseguren que encara no han tingut converses amb el districte de Sarrià – Sant Gervasi, tot i això, totes dues estan amatents pel futur de l’últim tram del carril bici de la via Augusta.