Foto: Goroka

L’acord pels pressupostos de la Generalitat del 2023 entre ERC i el PSC inclou una inversió milionària al metro de Barcelona. Entre els projectes que s’han pactat hi ha l’ampliació de l’L1, L3 i L4, la millora de diverses estacions i la compra de trens. Per la regidora de Mobilitat i presidenta de TMB, Laia Bonet, es tracta d’una “injecció històrica” després d’anys de “baixa inversió”, i recorda que els socialistes la van posar com a condició al govern català per aprovar els comptes.

La inversió més immediata es produirà aquest mateix 2023 i serà de 187 milions d’euros. A banda, fins al 2035 s’invertiran fins a 3.700 milions en el transport suburbà de la ciutat.

S’ampliaran les línies L1, L3 i L4

Entre les actuacions més destacades que s’han acordat als pressupostos hi ha iniciar els projectes d’ampliació de tres línies del metro. Es tracta del perllongament de l’L1 entre les estacions de Fondo – Lloreda – Sant Crist a Badalona, amb una inversió prevista de 350 milions d’euros fins al 2027. També està inclosa l’ampliació de l’L3 entre la Zona Universitària i Esplugues Centre amb una inversió de 400 milions d’euros, i la de l’L4 entre la Pau i la Sagrera-Meridiana amb 120 milions.

perllongament l1 metro barcelona

Millores en 11 estacions de la xarxa

A més, també s’ha pactat la inversió de 23 milions d’euros per millorar 11 estacions: Catalunya, Passeig de Gràcia, Urquinaona, Espanya, Sants-Estació, Plaça de Sants, Glòries, el Clot, Verdaguer, Maragall i Ciutadella – Vila Olímpica. L’objectiu d’aquests projectes és fer el metro més accessible i dotar-lo de nous intercanviadors.

També es compraran trens per millorar les freqüències de pas i poder donar cobertura a futures ampliacions de la xarxa. Així, aquest 2023 ja s’invertiran 20 milions d’euros per adquirir i remodelar trens, i del 2023 al 2027 la inversió serà de 337 milions. A més, es renovaran les vies més antigues de la xarxa per millorar en seguretat i confort, com les del tram central de l’L4.