accident ronda de dalt

La mobilitat a les carreteres catalanes es posa de nou a prova per l’operació sortida de Sant Joan 2023. El Departament d’Interior ha preparat un dispositiu especial per a la revetlla, quan es preveu que surtin 460.000 vehicles de l’àrea metropolitana de Barcelona, el gran gruix dels quals es concentren durant la tarda de divendres, 23 de juny.

Alguns punts conflictius durant aquesta tarda han estat les rondes de Barcelona, la B-20 al nus de la Trinitat, l’AP-7 i l’A-2 entre Abrera i Castellbisbal en direcció a Lleida.

L’AP-7: via complicada

Una de les vies més complicades de la xarxa viària de Catalunya és l’AP-7, que a primera hora de la tarda ha acumulat una cinquantena de quilòmetres de circulació amb retencions o congestió, xifra que ha anat disminuint paulatinament. Entre d’altres s’han registrat trams de retencions entre Cerdanyola del Vallès i la Roca del Vallès en sentit Girona. També s’han registrat uns 20 quilòmetres de cua entre Montornès del Vallès i Sant Cugat en direcció a Girona.

Cap a les vuit del vespre la xifra s’ha reduït a una vintena de quilòmetres, amb el tram més dens, de set quilòmetres, entre Montornès i Mollet en sentit Girona. Un parell d’hores abans, entre Gelida i Cerdanyola dels Vallès en sentit Tarragona hi ha arribat a haver 25 quilòmetre de circulació amb congestió, que comporta vehicles aturats.

Mesures especials de trànsit

Precisament l’AP-7 és una via on s’apliquen mesures especials com un carril addicional de més de 53 km entre Montornès i Sils per donar agilitat als vehicles que es dirigeixen a la Costa Brava. La velocitat està limitada a 80 km/h i hi ha senyals cada 10 km per informar-ne els conductors. El carril addicional està operatiu des de les 15 h i compta amb un reforç dels Mossos via terrestre i també amb vigilància des de l’aire per helicòpter.