A les deu de la nit els operaris col·locaven la senyalització horitzontal. Un tram de la ronda de Dalt ha renovat l'asfaltat i ha canviat els vehicles... per camions i fresadores. A partir d'aquest punt no poden continuar a la Ronda de Dalt i han d'abandonar la via. Ho fan per al sortida 6, a Vallcarca, perquè els 3 carrils sentit Llobregat estan tallats. Podran tornar a utilitzar la ronda de Dalt a la incorporació 7, a Sant Gervasi. El tall va causar algunes retencions en aquest punt durant les primeres hores. Mentrestant, una cinquantena de treballadors han renovat el paviment i la senyalització horitzontal de poc més d'un quilòmetres en menys de 14 hores. El tall s'ha fet durant el cap de setmana llarg i principalment de nit per minimitzar els problemes, aquest matí, però, s'han tornat a veure cues als talls. El tall s'ha fet als tres carrils alhora perquè d'aquesta manera l'asfalt dura més. No es creen esquerdes entre els carrils i la carretera és uniforme.

Pocs minuts després de les 12 h, tal i com estava previst, la ronda de Dalt s’ha reobert al trànsit en sentit Llobregat entre la sortida 6 (Vallcarca) i la incorporació 7 (Sant Gervasi). Aquest tram ha estat tota la nit per renovar-ne el paviment. Aquest matí de diumenge els operaris han acabat repintar-hi la senyalització horitzontal. La reducció de tres carrils a un per la sortida 6 ha provocat cues fins a Canyelles. També n’hi va haver dissabte, després del tall a les 22 h i fins a la mitjanit.

Aquest tram de la ronda va quedar tallat dissabte a les 22 h. També es van tancar les incorporacions 5 i 6 al tronc central. Llavors les màquines van baixar a la ronda i van començar a treballar-hi. Primer en el fresat de l’asfalt antic i, ja entrada la matinada, en l’asfaltatge de nou. Aquest matí, a les 9 h, els 16.000 metres quadrats de paviment ja eren nous. Des d’aquesta hora, els operaris han treballat per pintar la senyalització sobre els més de 10.000 metres totals de via. Els treballs han avançat segons el previst i el tram s’ha pogut reobrir al trànsit a l’hora prevista: les 12 h.

El tall d’aquesta part de la ronda de Dalt va provocar retencions dissabte a la nit i també ho ha fet aquest matí de diumenge. Alguns conductors han viscut, bastant emprenyats, més de mitja hora de cua abans de poder sortir del tronc central per la sortida 6 (Vallcarca) i tornar-hi a entrar per la següent (Sant Gervasi). L’itinerari alternatiu entre la plaça d’Alfonso Comín i la rotonda de Bellesguard passava pels carrers de Josep Garí, Adrià Margarit i Isaac Newton, que constitueixen en aquest tram els carrils laterals de la ronda de Dalt. Aquest diumenge al matí, tant aquests carrers com el tram previ de carrils laterals per la Vall d’Hebron, Horta i Canyelles han viscut moments de col·lapse.

Treballs de manteniment a les rondes

Durant aquest any 2015 s’han planificat tres grans campanyes de manteniment del ferm de les rondes, una que es realitzarà aquest cap de setmana llarg de maig i les altres dues programades per a l’estiu. Per minimitzar l’impacte en el trànsit, les obres són programades i planificades amb mesos d’antelació en períodes durant els quals l’afectació sobre la circulació de vehicles es preveu que sigui més baixa.

L’any passat, els treballs van començar durant la Setmana Santa, en concret a la ronda del Litoral en sentit Trinitat des de la sortida 24 fins a la incorporació 25, a Sant Adrià de Besòs. A l’estiu es van fer treballs de manteniment a la mateixa via en el tram comprès entre les sortides 26 i 30 (Bon Pastor) també en sentit Trinitat; a l’agost els treballs es van traslladar a la ronda de Dalt en sentit Besòs entre Vallcarca i Horta. Durant el 2013 els treballs es van concentrar a la ronda del Litoral en el tram comprès entre el Nus de la Trinitat i la sortida 28 (Gran Via) en sentit Llobregat i a la ronda de Dalt, entre la Vall d’Hebron i Vallcarca -just abans del tram que s’asfalta aquest cap de setmana- i entre la plaça de Karl Marx i el Nus de la Trinitat.

Cada any es renoven tres quilòmetres i mig del paviment de les rondes, que en total fan 35 quilòmetres en el tram que és responsabilitat de l’Àrea Metropolitana de Barcelona i el Consell Comarcal del Barcelonès. D’aquesta manera, cada 10 anys es renova la totalitat de l’asfalt a les rondes.