S'han ampliat les zones 30 al districte de Sant Andreu. La implantació s'ha fet majoritàriament al barri del Congrés i els Indians i també en alguns trams de Navas i la Sagrera. En total, uns vuit quilòmetres més han passat a ser de velocitat reduïda. ALFONS IGUALADA "Para limitar la velocidad lo veo correcto para favorecer al peatón, por supuesto. Veo que en la ciudad la velocidad tiene que ser bastante reducida." XAVIER PEIRIS "Esta bé perquè Barcelona té un trànsit força elevat i és una de les possibles mesures de l'Ajuntament per reduir la sinistralitat, els perills... és clar, no saps si d'aquí et sortirà un nen corrent. Està bé, ho trobo bé, adequat." NÚRIA SALVAT "Aquí és important perquè hi ha dos col·legis i és una zona que hi ha més perill si passa una moto o un cotxe molt de presa." CARLOS GRACIA "La gent només es consciencia de les coses quan li toques la butxaca. Llavors, poses les càmeres per anar multant la gent i llavors sí, reduir, o jo crec que això passarà el que passa sempre." El 2006 es van implantar les primeres zones 30 a Sant Andreu i la Sagrera. Ara, l'Àrea de Mobilitat ha triat el Congrés i els Indians perquè és una àrea atapeïda i difícil per estacionar-hi. Aquesta mesura vol millorar la convivència entre vehicles i ciutadans. SALVADOR COLL, gerent del districte de Sant Andreu "El 30 fa que hi hagi menys soroll, menys contaminació i més seguretat. Per tant, més tranquil·litat per als vianants i amb l'esperit que la ciutat sigui per a tothom, no només per als cotxes sinó per a qui ha de ser principalment, per a les persones." El districte de Sant Andreu té un total d'uns 30 quilòmetres de zones 30. A més, recentment s'ha rebaixat a 20 quilòmetres per hora la velocitat al carrer Gran de Sant Andreu.

Sant Andreu va ser el primer districte que va implantar les zones 30 a la ciutat, l’any 2006. Fa unes setmanes que l’Ajuntament ha incrementat vuit quilòmetres més de zones 30 al districte. Aquesta vegada majoritàriament s’ubiquen al barri del Congrés i els Indians. Aquesta mesura, engegada per l’Àrea de Mobilitat des de fa un any i mig, ha d’afavorir la relació entre vehicles i vianants.