La primera fase de les obres del projecte 4+4 d’Adif a l’estació de Sants finalitzarà aquest cap de setmana. Els treballs van començar el cap de setmana passat, i van provocar restriccions de mobilitat a l’estació de Plaça Catalunya, i ara ha estat el torn de restriccions a l’estació de Passeig de Gràcia. Les obres, però, s’han fet a Sants, considerat el nucli ferroviari de Barcelona. El pla té 11 fases, disposa d’una inversió de 9 milions d’euros i es calcula que finalitzi durant el primer trimestre de l’any vinent. Aquest diumenge finalitza la fase 1, i dilluns mateix, ja s’inicia la següent fase.
Resoldre incoherències ferroviàries
Pels túnels de Rodalies de l’estació de Plaça de Catalunya hi ha 618 circulacions diàries, mentre que pels túnels de Passeig de Gràcia n’hi ha 396, aproximadament un terç menys. Ara bé, aquí neix la incoherència: malgrat que Plaça Catalunya té més circulacions de trens, només disposa de dues vies d’estacionament de combois, mentre que Passeig de Gràcia, en té 6.
Amb aquest nou projecte, ADIF pretén fer una redistribució de la xarxa ferroviària d’aquest punt. Per tant, s’igualaran el nombre de vies. Passeig de Gràcia perdrà dues vies, i Plaça Catalunya en sumarà dues. D’aquesta manera, es reduirà el temps d’espera a les andanes i cada estació disposarà de quatre vies, dues per a cada sentit.