Les vies i la catenària del nou tramvia de l’avinguda Diagonal ja estan instal·lades entre la plaça de les Glòries i el carrer de Girona (Verdaguer). Les obres se centren ara en la instal·lació elèctrica de la catenària, que en aquest nou traçat anirà soterrada entre les vies i sense cables aeris. L’Autoritat del Transport Metropolità (ATM) preveu enllestir la infraestructura ferroviària aquesta primavera “si no hi ha imprevist” i començar les proves tot seguit.

tramvia Diagonal catenària soterrada
La catenària del nou traçat del tramvia per la Diagonal va soterrada entre les vies

Precisament, aquest dimecres se celebra el 20è aniversari de l’entrada en servei del Trambaix entre Barcelona i localitats del Baix Llobregat. El nou traçat per la Diagonal que està en obres s’ha de posar en marxa la segona meitat de l’any, sempre que així ho estimin les autoritats competents, apunten fonts de l’ATM. Abans, caldrà fer primer les proves d’integració (per comprovar que la senyalització funciona o que es capta bé l’energia) i, després, les anomenades marxes en blanc: simulació del servei però sense passatgers.

Les Glòries estrenarà parada

tramvia Glòries
La parada de Glòries, davant del Museu del Disseny, es posarà en servei abans de l’estiu

El nou traçat del tramvia tindrà tres parades noves a la Diagonal: La Monumental, Sicília i Verdaguer. A més, n’hi haurà una altra de nova a la plaça de les Glòries, que connectarà amb el bus i el metro. Aquesta estació, davant del Museu del Disseny, s’estrenarà abans que es posi en marxa tot el nou traçat, quan disposi del subministrament elèctric definitiu i de les instal·lacions que donen servei als usuaris. Quedaran així anul·lades les parades que ara hi ha a La Farinera i als Encants, perquè s’unificaran en la nova.

Aquesta estació, de fet, ja es va estrenar de forma provisional a principis de març durant un cap de setmana per poder avançar la instal·lació de la catenària soterrada a la zona. La nova parada de Glòries tindrà tres vies i tres andanes. Les marquesines i els bancs ja són a lloc. Aquí, els combois que vinguin del Besòs faran el canvi per alimentar-se amb la nova catenària i continuar per la Diagonal sense el pantògraf aixecat.

En paral·lel a la infraestructura ferroviària, l’Ajuntament de Barcelona està ultimant les obres d’urbanització de la Diagonal, amb voreres més amples i un carril bici central. La part que està més endarrerida és el tram de l’avinguda que toca a les Glòries. A la plaça també va prenent forma el nou parc, que s’ha d’obrir al públic la propera tardor.