Des de primera hora del matí els trens han tornat a circular amb normalitat a l'estació del Clot-Aragó. Durant tota la nit, tècnics de Renfe i d'Adif han treballat per retirar els dos combois accidentats. També hi ha oberta una investigació per esclarir les causes del xoc, del qual Renfe prefereix NO avançar cap hipòtesi. ANTONIO CARMONA, portaveu de Renfe "El que fan els nostres tècnics és investigar els fets sense partir de cap tipus d'hipòtesis, i una vegada tinguem els fets, analitzar-los i determinar la hipòtesi o causes que van provocar l'incident." L'informe definitiu s'enviarà a la Generalitat perquè prengui les mesures oportunes. Des del govern no confirmen que els fets d'ahir fossin per un error humà, però tampoc no ho descarten. Assenyalen que Renfe ha demanat als maquinistes extremar la precaució i que, malgrat que el sistema de senyalització és segur, l'ús actual dels túnels, al límit, el fa obsolet. RICARD FONT, director general de Transports i Mobilitat "En una situació d'estrés ferroviari, de molts trens que passen cada hora, evidentment la possibilitat que hi hagi petits errors humans que puguin provocar petits accidents com els d'ahir, són possibles que es produeixin en el futur". Per això, la Generalitat reclama al nou govern central que prioritzi les inversions en senyalització als túnels de Barcelona, per guanyar en seguretat i capacitat. Asseguren que des de 1995, la inversió ha estat mínima. RICARD FONT, director general de Transports i Mobilitat "L'única inversió que s'ha fet és la millora de la catenària, però la catenària l'únic que fa es que s'enganxin menys els pantògrafs i que tinguem menys trens aturats a la línia, però el que no fa és millorar la seva capacitat i la seva seguretat." El d'ahir no és el primer accident d'un Rodalies al túnel del Clot-Aragó. El mes d'abril de l'any passat, un altre tren va xocar a pocs metres d'arribar a l'estració, a la via del costat. Des d'aleshores, el govern va demanar una auditoria de seguretat a Adif que, a hores d'ara, encara no ha rebut.

Ricard Font ha denunciat avui la falta d’inversions durant anys i ha admès que sap des de fa temps que hi ha un problema en els accessos a Barcelona. Segons el director general de Transports, els túnels de Passeig de Gràcia i de la Plaça de Catalunya estan al màxim de capacitat i, augmentar-la, ara per ara és “impossible”. Font ha definit aquests accessos com un coll d’ampolla. Els túnels del Passeig de Gràcia i la Plaça de Catalunya admeten un màxim de dinou trens cada hora, un límit impossible de sobrepassar amb les actuals infraestructures.

Pel que fa a la situació de la xarxa ferroviària, Rodalies ha restablert el servei a l’hora habitual, al voltant de les 5.30 h, després de l’accident de trens d’aquest dijous a l’interior del túnel del Clot-Aragó. Un encalçament entre un Talgo buit que es dirigia cap a l’Estació de França i un tren de Rodalies ha provocat ferides lleus a 24 passatgers del tren i al maquinista del Talgo.

Els tècnics d’Adif i Renfe han acabat aquesta mantinada els treballs de reparació i ahir van enretirar el tren per poder recuperar al més aviat possible la circulació ferroviària. Després de la col·lisió, en què 25 persones van resultat ferides lleus, el tren amb passatgers va quedat aturat el túnel i va poder retrocedir fins l’andana del Clot-Aragó, on els passatgers van poder baixar i continuar el trajecte.

Adif i Renfe han obert una investigació per determinar les causes del xoc. Paral·lelament, el director general de Transports de la Generalitat, Ricard Font, ha anunciat que s’està estudiant obrir un expedient informatiu a Adif per haber tingut dos accidents en menys d’un any a la mateixa estació. El  28 de abril de 2011, un xoc de trens va provocar 18 ferits lleus.

Aquest mateix divendres a la tarda Adif ha dit que va invertir 18 milions en els túnels de Barcelona a final de 2011, després de les crítiques rebudes aquest matí. Segons el gestor ferroviari, s’han realitzat obres de millora del sistema de senyalització i dels enclavaments (sistemes automàtics de regulació dels senyals en un determinat trajecte) que s’han realitzat als túnels.