La Comissió de Seguretat i Mobilitat de l’Ajuntament de Barcelona ha aprovat per unanimitat aquest dijous la creació d’un Pla Integral de la Bicicleta que integri una base de dades específica d’accidents amb ciclistes implicats a la ciutat. També s’ha acordat millorar les infraestructures i els carrils bici ja existents i elaborar un pla de conscienciació per als conductors de vehicles motoritzats. L’equip de govern també ha explicat que, de moment, l’Ajuntament no té previst crear més carrils bici durant aquesta legislatura.

La iniciativa, aprovada a proposta del PSC, insta el govern municipal a elaborar el Pla quan finalitzi l’auditoria que està fent l’àrea de Mobilitat, en què s’està avaluant l’estat dels carrils bici per detectar les millores i canvis a fer, que seran prioritaris i integrats en el pla.

L’altra novetat és que el consistori es compromet a dissenyar una base de dades per a estudiar i prevenir els accidents amb bicicletes implicades, i també per elaborar els corresponents informes que permetin evitar accidents com l’atropellament mortal d’una camió a una usuària del Bicing el dia 2 de gener.

Pel que fa a l’auditoria, el regidor de Mobilitat, Eduard Freixedes (CiU) ha explicat que es treballa en detectar problemes de connexió a la xarxa de carril bici, identificar quines parts no funcionen correctament i millorar la cohabitació entre ciclistes i vianants. Freixedes, però, no ha fixat cap data per a la finalització de l’auditoria.

El grup d’ICV-EUiA ha requerit que no només es millori els carrils bici ja existents, sinó ampliar-ne la xarxa. També s’ha remarcat la necessitat de millorar el comportament de ciclistes i vianants i han demanat  nous semàfors als carrils bici on el sentit és contrari al dels vehicles de motor.

El PP, de la seva banda, ha demanat que la Guàrdia Urbana intensifiqui els controls per detectar infraccions dels ciclistes.