El servei alternatiu d’autobús tindrà el mateix horari del metro i una capacitat equivalent. A més, pararà a totes les estacions afectades pel tall. TMB recorda que com a alternatives hi ha la línia H10 de la nova xarxa de bus i la T5 del Trambesòs. A més, a Gorg hi ha parada de la Línia 10 del metro.

Les obres que s’han de fer afecten un tram de quatre quilòmetres i mig. Concretament, es renovaran 3,3 quilòmetres de via simple i un aparell de via de la Verneda. Això comporta haver de desballestar la via actual, demolir el formigó de la solera de la via i instal·lar nous carrils, fixacions i travesses, una intervenció incompatible amb la circulació dels trens. A més també es renovaran 1,8 quilòmetres de drenatge de túnel. El pressupost de la intervenció és de 4,3 milions d’euros.

Aquest tram de la Línia 2 del metro requereix atencions especials a causa de les característiques del terreny per on passa el túnel. L’empresa explica que el nivell freàtic de la zona ha anat augmentant amb els anys a tota la llera del riu Besòs i això ha fet augmentar les filtracions. Per això, el desgast de l’estructura és molt més ràpid que en altres trams, la qual cosa obliga a fer-hi una vigilància especial. De fet, regularment s’hi fan intervencions per garantir la seguretat de la circulació i els talls durant l’agost ja són habituals. L’any passat, per exemple, es van fer obres per reduir les vibracions i els sorolls entre les estacions de Paral·lel i Universitat.