Una "microcity" és una estació multimodal de transport urbà. Un ciutadà de l'àrea metropolitana hi podria deixar el seu vehicle privat i allà agafar el metro. Però també podria llogar una moto elèctrica o una bici per endinsar-se a Barcelona. JOAN ENRIC BASTÓ, coresponsable del projecte Microcities "Estem parlant d'un intercanviador modal que no només inclou cotxe i transport públic, sinó que també pot integrar la bici, crasharing, altres tipus de mobilitat, fins i tot els que no tenen cotxe." Des de la UPC han estudiat tres tipologies de "microcity". Unes 24 estarien situades als afores de Barcelona, una dotzena localitzades a l'entorn de les rondes i una desena més dins la ciutat. La intenció és transformar els aparcaments tradicionals que ja existeixen com aquest que hi ha a la Gran Via amb Selva de Mar. La situació de les microcities ha de ser estratègica, per exemple, al costat d'hospitals, universitats o centres comercials. El projecte ha nascut a CARNET, una plataforma entre la UPC i empreses d'automoció que investiga solucions de mobilitat. JAUME BARCELÓ, director acadèmic de CARNET "Barcelona té una tradició d'urbanisme, de proposar solucions innovadores en temes transport. Crec que nosaltres ens hem de sumar a aquesta tradició, hem de continuar-la i millorar-la." Des de l'Ajuntament consideren cabdal donar suport a iniciatives de recerca. MERCEDES VIDAL, regidora de Mobilitat "No estem parlant de qüestions d'aplicació immediata però potser són més immediates del que ens pensem." La realitat fa necessaris els canvis. Per a 2050, el 70 % de la població mundial viurà a les ciutats.

Barcelona

està centrada a resoldre els problemes de contaminació atmosfèrica i trobar solucions de mobilitat. De fet, la Ciutat Comtal s’ha convertit en un banc de proves amb la creació de CARNET, una plataforma entre el món acadèmic i l’empresarial que proposa projectes de futur com Microcities. La iniciativa es basa a aprofitar els aparcaments que ja existeixen i transformar-los en estacions de transport on, per exemple, un ciutadà de l’àrea metropolitana de Barcelona entri amb vehicle privat però surti, per exemple, amb una bicicleta elèctrica per endinsar-se a la ciutat.

Des de la UPC han estudiat tres tipologies de “microcity”. Unes 24 estarien situades als afores de Barcelona; una dotzena, localitzades a l’entorn de les rondes; i una desena més, dins la ciutat. Des de l’Ajuntament de Barcelona consideren cabdal donar suport a iniciatives de recerca. “No estem parlant de qüestions d’aplicació immediata però potser són més immediates del que ens pensem”, ha declarat Mercedes Vidal, regidora de Mobilitat. Amb aquesta premissa treballen a CARNET. El projecte està encapçalat per la UPC, Seat i Volkswagen Group Research.