Curiositat per la novetat del nou pont i una mica de nostalgia per l'enderrocament de l'antic, que comença demà mateix. "Estaba viendo como el ambiente que hay ya." "Yo estoy muy contenta" "La última passejada potser de per aquí." "Aquel lo van a tirar y por eso han hecho este nuevo." L'ADIF ha satisfet la demanda de l'Ajuntament de mantenir un vial de connexió entre els districtes de Sant Martí i Sant Andreu. MANUEL VALDÉS, director d'Infraestructures de l'Ajuntament "Aquest pont té un pilar que està just al mig entre les dues vies de rodalies existents actualment que és la plataforma que cobrirà el futur tren d'Alta Velocitat. Per tant aquest és un obstacle que s'ha de retirar per poder continuar amb el tren d'Alta Velocitat." El nou pont disposa de tres carrils de circulació, una vorera de 3 metres per als vianants i un carril bici elevat. Avui però, eren molts els veïns que circulaven alegrement pel carril destinat a les bicicletes. "Este carril que aquí han pintado a mí no me da a entender que sea de bici." La imminent demolició d'aquest pont suposa un pas endavant per garantir l'arribada del tren d'Alta Velocitat a la frontera francesa a finals d'aquest any. A partir de demà i durant 10 setmanes es destruirà l'històric pont del Treball Digne. Un viaducte que data del 1921. "Tenía 20 años cuando pasé la primera vez. Venía de Pueblo Nuevo a pedir trabajo en la Pegaso." 90 anys d'història d'un pont que es va contruir perquè els treballadors de Sant Martí arribessin a la fàbrica de vidre de la Verneda.

El nou Pont del Treball Digne ha obert i els veïns no se n’han volgut perdre la inauguració. A partir de les 15.25 h d’aquest diumenge ja s’ha pogut circular pel viaducte que uneix els districtes de Sant Martí i Sant Andreu. Serà provisional i s’ha fet per poder enderrocar l’antic i permetre l’entrada de l’alta velocitat.

La destrucció de l’històric Pont del Treball Digne es durà a terme durant les properes 10 setmanes, després que fos construït el 1921. La seva finalitat d’aleshores era la via d’accés dels treballadors del barri de Sant Martí a la fàbrica de vidre de la Verneda. Una fàbrica que també es preveu que es destrueixi a causa del traçat ferroviari d’alta velocitat i que podria garantir l’arribada a la frontera francesa a finals d’aquest any.

D’aquesta manera, la Sagrera i la Verneda queden connectades per un pont provisional amb tres carrils de trànsit i un per a bicicletes.