La majoria dels passatgers han optat per comprar vols a preus reduïts a les companyies Iberia i Vueling. La resta, unes 15.000 persones, han optat pel retorn dels diners o per no volar.

El més difícil ha estat poder cobrir els trajectes entre Barcelona i alguns països africans, com Mali i Gàmbia, perquè en aquests països només tenia permís per volar-hi Spanair. Finalment, gràcies a un acord diplomàtic, dos vols de la companyia Vueling han pogut enlairar-se aquesta nit i cobrir aquests trajectes. I aquest matí, a les 10 h ja han arribat al Prat més de 100 persones d’un vol procedent de Banjul, a Gàmbia. El vol procedent de Bamako, a Mali, també de la companyia Vueling, està previst que arribi a les cinc de la tarda a Barcelona.

Queixes i reclamacions

L’Oficina de Consum de la Generalitat , que ha gestionat 423 reclamacions, ha publicat al seu web recomanacions per als passatgers afectats per la suspensió de vols de Spanair.  L’aerolínia ha rebut més de 1.100 queixes als seus mostradors i la línia d’atenció al client d’Aena ha atès unes 4.200 trucades.

Futur incert

D’altra banda, els treballadors de Spanair no saben què passarà a partir d’ara. Des d’USOC, el sindicat majoritari al Comitè d’Empresa, han demanat a la Generalitat que assumeixi la seva responsabilitat. Asseguren que el tancament ha estat inesperat per a les 4.000 persones, que depenen directament i indirectament de la companyia. Aquesta tarda està prevista una concentració dels treballadors de Spanair a la plaça Europa.

Amenaça de Foment

El Ministeri de Foment ha obert un expedient sancionador a Spanair, que es podria significar en una multa de nou milions d’euros i la retirada de la llicència per volar. La companyia ha comès dues infraccions molt greus. Incomplir l’obligació de continuar amb els serveis de vols i vulnerar els drets dels passatgers.