Ens situem primer al Funicular on els treballadors estan revisant fins al més petit dels cargols. CARLOS SÁNCHEZ, cap de l'explotació del Funicular i el Telefèric "Dentro de lo que es la revisión general lo que estamos viendo aquí ha sido esta rueda que hemos detectado en el ensayo no destructivo que había un defecto en el eje y se ha substituido como medida preventiva." "Por debajo hay unas cinco personas que están haciendo la revisión de toda la parte de timonería y de bujías del tren." "Marc, ¿Cómo está lo del freno?" "Normalitzem els frens i fem les proves." "Aquí lo que se hace és hacer un preventivo de todos estos sistemas y un correctivo de las piezas que lo precisen. Lo hacemos con el personal propio de todo el año más empresas contratadas que són especialistas de transporte por cable que colaboran con nosotros." Hi ha una vintena d'operaris especialitzats en el transport per cable, alguns dels quals vénen d'Itàlia, ja que tant el Telefèric com el Funicular provenen d'una empresa italiana. Ara donem un cop d'ull al Telefèric. "Este año en el Teleférico lo primero que hicimos fue, por las horas de trabajo la sustitución del motor eléctrico principal que mueve toda la cadena cinemática del teleférico." I és que cada 10.000 hores canvien el motor. Aquesta setmana s'han revisat a fons les tres estacions del Telefèric i la setmana vinent es farà el manteniment de la línia. Els principals afectats per aquest tancament temporal són els turistes, que no els sembla tan atractiu pujar al Castell amb autobús.