En la Comissió de Seguretat i Mobilitat, el regidor de CiU ha dit que les polítiques de foment de la bicicleta no s’han de limitar a l’oferta pública, sinó que cal tenir en compte el vehicle privat “com passa en altres països, on tenen un servei similar al Bicing” i ha afegit que no cal “fer l’última milla en Bicing”, en referència als usuaris que més utilitzen el servei públic. Més tard, en una nota de premsa el govern municipal ha defensat que “el Bicing és un servei públic obert a tot tipus d’usuaris i que els usuaris que en fan un ús més intensiu, agafant la bicicleta fins a més de 400 vegades l’any, és el mode de transport públic més barat que es poden trobar”.

Eduard Freixedes, titular de Mobilitat, ha reiterat durant la Comissió, la necessitat de revisar les tarifes i ha afegit que el Bicing no es pot considerar un “transport 100% públic”.

Ha estat la resposta de Freixedes a la proposició del Grup Municipal d’ICV-EUiA de mantenir el model tarifari del Bicing amb l’objectiu de consolidar la fidelització de les persones usuàries. La proposició s’ha aprovat amb el suport del PSC i les abstencions del PP i ERC+Dcat+Rcat.

El govern, en canvi, ha aconseguit que es rebutgés la proposició de la coalició ERC+Dcat+Rcat d’extingir la concessió del Bicing i fer un nou concurs d’adjudicació que comportés canvis en el servei. La proposició no ha rebut el suport de cap grup.