Millores puntuals en el funcionament del metro de Barcelona, com ara una comunicació més fluïda entre els conductors dels trens i el centre de control, evita possibles accidents. També l'augment de la formació dels treballadors. Això és el que ha comprovat el departament de Seguretat Ferroviària de TMB. SEBASTIÀ BUENESTADO, director geneal del Metro de Barcelona "S'imagina determinades situacions que, malgrat que no hagi passat mai, podrien passar. En el curs dels darrers vuit mesos s'ha analitzat 900 situacions, que moltes d'elles no ens han passat mai ni a nosaltres ni a d'altres metros. A partir que imagines aquesta hipòtesi de treball, comences a tirar enrere a buscar quines són les barreres que hauria de posar perquè no es produís la situació." Aquest mètode de seguretat usat a les centrals nuclears, només fa vuit mesos que funciona, i ja ha reduït un 18% les errades humanes. La clau és la prevenció. De totes maneres, el metro de Barcelona ha estat considerat el més segur d'Europa pel que fa les incidències tècniques. CARME VALLVÉ "La majoria de vegades que hi ha una incidència de molt temps, és que hi ha hagut una desgràcia personal." JOAN "No m'hi trobo normalment, de fet no recordo l'última incidència que vaig tenir. Però no sé si té relació amb això o no." ENCARNA VÍLCHEZ "A veces cuando llueve tarda más por alguna avería, pero no es diariamente." Fins ara s'aplicaven mesures de seguretat en funció dels errors comesos, i els resultats no han estat pas dolents: en tres anys, els combois han s'han aturat un 60% menys degut a incidències de tot tipus.