JORDI VIVES "Jo crec que tan motoristes joves com conductors de cotxes joves fem imprudències i no anem amb seny". Els mateixos conductors reconeixen el problema: cal més seny al volant d'una moto. A tots ells s'adreça una nova campanya del Servei Català de Trànsit que, amb l'ajuda dels Mossos, vol dissuadir conductes de risc i reduir accidents amb controls policials com aquest. En el control d'avui els motoristes han rebut també el testimoni de persones que han perdut un familiar a la carretera. "Yo estoy aqui porque tenía un hijo un poco más joven que tú y ya no está". El perfil del motorista accidentat sol ser el d'un home d'entre 31 i 40 anys, que normalement té el sinistre en solitari. Els mesos d'estiu, i sobretot els caps de setmana, és quan es registren més accidents. JOAN AREGIO, director del Servei Català de Trànsit "Conduir amb moto ha de ser....". La campanya, que ha rebut el suport del pilot de trial Adam Raga, tindrà presència a Internet amb una pàgina pròpia. Serà operativa a partir de demà i, com a curiositat, tindrà un espai interactiu perquè els conductors expliquin la seva experiència amb la moto.

Des del mes de gener ja han mort a Catalunya 19 motoristes. Per això, en el marc de la campanya motoambseny.cat els mossos d’Esquadra desplegaran a partir d’aquest cap de setmana el dispositiu Premot, una acció preventiva i de sensibilització. En aquests controls policials, la policia lliurarà als conductors material viari per conscienciar-los d’una conducció cívica i responsable.

Més enllà dels mesos d’estiu, però, la campanya tindrà contunïtat a la xarxa a través del web del Servei Català de Trànsit. Els conductors de vehicles de dues rodes hi podran trobar la informació de la campanya però també altres eines útils, com dades de sinistralitat o consells de conducció.

Perfil dels accidents

La demarcació de Barcelona és la que concentra més sinistres de motoristes i és, també, la zona on ha baixat menys el nombre d’accidents. El perfil del motorista accidentat és d’un home entre 31 i 40 anys. Per darrere hi ha els motoristes d’entre 21 i 30 anys, però en els darrers anys la mortalitat ha disminuït en aquest col·lectiu.

Pel que fa al tipus d’accident, el més habitual és que siguin sinistres en solitari o, en segona posició, xocs laterals produïts normalment en interseccions.