La vaga de transportistes ha tornat a fer-se notar aquest divendres al matí. Una cinquantena de persones s’han concentrat a la Zona Franca en protesta per l’encariment del preu dels carburants, que denuncien que no fa rendible la seva feina. “Sortir ens costa diners”, afirmen. Els concentrats són majoritàriament autònoms, ja que les patronals catalana i espanyola no han donat suport a l’aturada.

El portaveu de la Plataforma Nacional en Defensa del Sector del Transport, Miguel Ángel Maqueda, ha defensat que “no som una minoria”, i que “estem fent un gran impacte en l’abastiment de productes”. Maqueda també denuncia que la patronal i el govern espanyol els volen silenciar, i nega que al darrere de la seva protesta hi hagi grups d’extrema dreta. Lamenta també que no els deixin fer marxes lentes més contundents perquè de seguida “ens envien els antidisturbis”.

Els camioners han tallat dos carrils del carrer 3 de la Zona Franca, per on han avançat en marxa lenta per fer visible la seva protesta. La mobilització ha acabat amb una concentració amb parlaments en què han rebut el suport del col·lectiu de taxistes.

Vaga de transportistes

A primera hora, mig centenar de camions ja havien fet una marxa lenta que ha causat retencions d’entrada a Barcelona. Els vehicles han circulat a 60 quilòmetres per hora per la B-23 i l’autovia A-2, en direcció a la ciutat. La marxa ha sortit de Gavà i els vehicles han circulat en fila, ocupant un sol carril de l’autovia. Per això, segons el Servei Català de Trànsit (STC), no ha causat més retencions de les habituals en hora punta. Hi ha hagut cues d’entre dos i tres quilòmetres, unes cues en què també s’hi ha sumat un camió avariat.

Menys peix i fruita a Mercabarna

Els efectes de la vaga de transportistes continuen fent-se notar a Mercabarna, amb menys disponibilitat de producte fresc. Aquesta setmana el mercat ha notat un descens del 38 % de l’entrada de peix i d’un 20 % en el cas de la fruita. Els productes més afectats són els que venen del sud d’Espanya, com la maduixa, o de Galícia, com el musclo.

Tot i això, si en comptes de dades setmanals ens centrem en la matinada d’aquest divendres, ha entrat un 50 % menys de peix, però s’ha pogut compensar amb el producte que sobrava d’aquest dijous i finalment s’ha pogut oferir un 80 % del gènere habitual. Pel que fa a la fruita, aquest divendres s’han trobat amb una situació “pràcticament normal”.

El Gremi de Transports i Logística de Catalunya reclama mesures

El Gremi de Transports i Logística de Catalunya no secunda l’aturada. Tot i que entenen algunes de les reivindicacions, creuen que no hi ha prou motius per fer aturades. Recorden que el preu del carburant ja es pot repercutir en la facturació mitjançant un decret a provat aquest mes de març, arran de les protestes que ja es van fer al desembre. Tot i això, des del gremi reclamen al govern espanyol que garanteixi ja l’estabilitat dels preus dels carburants. L’entitat, a més, dubta que la Plataforma Nacional en Defensa del Sector del Transport, sigui una associació hegemònica dins del sector.