Encara no es pot posar una xifra però el que sí que està clar és que fer aquest gest serà més car a partir de l'1 de gener. Les administracions que integren l'Autoritat Metropolitana del Transport coincideixen que si ara l'usuari pagava el 40% del preu del bitllet i el 60% ho costejaven les administracions, això ara és insostenible. Sobretot quan es desconeix quants diners públics s'hi invertiran. LLUÍS RECODER, conseller de Territori i Sostenibilitat "No tenim encara decidit quin serà l'increment dels títols de transport públic (...) Esperem que l'Estat respongui i faci una aportació a l'altura de les necessitats." Però aquesta aportació encara no té xifra, està pendent dels pressupostos de l'estat , i tampoc no està clar que la Generalitat mantingui la mateixa inversió, de moment només l'Ajuntament de Barcelona ha anunciat que destinarà al transport públic un 10% més que l'any passat. Tot i així, també es partidari d'incrementar preus per mantenir la qualitat i això només ofereix resultats si es grava el títol més usat. JOAQUIM FORN, president de TMB "Si tu vols repercutir sobre les tarifes, dels diferents bitllets d'oferta no pots anar al que és menys utilitzat perquè la repercussió econòmica és mínima. El 70% dels usuaris utilitzen la T-10. Per tant, lògicament has de repercutir sobre això." ASSUMPTA ESCARP, portaveu del Grup Municipal del PSC "L'equilibri s'ha de buscar però no s'ha de buscar de cop i volta, i més fent una doble cosa que a mi em sembla molt perillosa: incrementar la targeta més usada, la de la classe mitja per entendre'ns i a més acceptar una reducció de serveis perque anunciaven que estan disposats a renunciar fins i tot al servei de transport nocturn." I l'increment també té l'oposició dels usuaris, que no veuen amb bons ulls l'increment que des de fa nou anys anys pateix aquest bitllet... RICARD RIOL, president de Promoció del Transport Públic "Som davant d'una previsible pujada de preus amb retallades del servei. Quan Convergència era a l'oposició sempre criticava les pujades del transport públic per sobre l'IPC, i ara que són al govern..." La decisió final, al desembre.

Des de TMB reconeixen que això obliga a fer un esforç al ciutadà i que, per això, s’ha d’incrementar el preu del títol amb més usuaris. Des del PSC, en canvi, alerten que aquest augment anirà, paradoxalment, en detriment dels serveis ja que es pot veure reduït el transport nocturn. Els socialistes consideren que cal ajustar les aportacions que hi fan les administracions i els usuaris, però de forma progressiva.

Per la seva banda, el líder d’Unitat per Barcelona a l’Ajuntament, Jordi Portabella (ERC), ha demanat aquest dijous que no s’incrementi el preu del transport públic per sobre de l’IPC per no afectar “greument” les classes populars i mitjanes. En un comunicat, ha afirmat que mesures com aquestes no contribueixen a fomentar l’ús del transport públic.