D'autopista urbana a bulevard. Aquesta serà la transformació de la ronda del General Mitre, entre Balmes i Mandri. Una remodelació que dóna continuïtat als canvis ja fets en altres trams i hi prioritza l'espai per als vianants. ANTONI VIVES, tinent d'alcalde d'Hàbitat Urbà "Millorar la qualitat del vida dels veïns. Només el brugit que tenim aquí al costat ja indica fins a quin punt és necessari dur a terme aquesta pacificació." Per aconseguir-ho, les voreres actuals s'ampliran fins als cinc metres i s'hi incrementaran els passos de vianants de nou a 15. Pel que fa al trànsit rodat, es passarà dels quatre carrils actuals per sentit a tres, un dels quals estarà reservat al bus. A banda de transformar la ronda, s'actuarà als carrers adjacents per millorar la connexió entre els barris, com la urbanització del carrer del Camp o la instal·lació d'escales mecàniques a Berlinès. JOAN PUIGDOLLERS, regidor de Sarrià - Sant Gervasi "Encara que sembli mentida, Mitre fa de barrera entre la relació dels veïns d'un cantó i de l'altre del carrer. A través d'aquesta millora de reduir el trànsit també millorarem la connectivitat entre els barris de Bonanova i Galvany." Un dels punts més conflictius serà eliminar el pas soterrat de Muntaner i deixar la ronda al mateix nivell que aquest carrer. Del 21 d'octubre al 4 de novembre, s'hi faran treballs previs que comportaran restriccions puntuals. Al novembre i durant vuit mesos el tronc central de la via estarà tallat. Fins a la finalització de les obres, el desembre de 2014, s'assegurarà el pas per dos carrils en cada sentit. Abans de l'inici de les obres i dels talls de trànsit, un grup d'informadors s'encarregarà d'alertar i assessorar tant conductors com vianants. Us ho ha explicat des de la ronda del General Mitre, Patrícia Álvarez.

Les obres que arrencaran dilluns completen la remodelació de la ronda del Mig des de la via Augusta fins a la plaça de Lesseps, ja que aquesta part central és l’única que faltava per reformar. El projecte de la remodelació és el que es va aprovar el 2006 després d’un llarg procés participatiu en què els veïns també van poder fer-hi aportacions i que convertirà la nova ronda, en aquest tram, en una via amb voreres de cinc metres i tres carrils de circulació en cada sentit, amb els vials separats per una mitjana de dos metres en la qual es plantaran arbres. Un dels tres carrils es destinarà a la circulació de busos i taxis. La part més complexa de tota l’obra és la supressió del pas per sota del carrer de Muntaner, que s’aprofitarà per fer-hi un dipòsit d’aigües pluvials.

Les obres provocaran afectacions al trànsit, per això es proposa als conductors que facin servir itineraris alternatius.

Amb l’actuació es guanyaran 6.600 m2 de superfície per a vianants a la zona. Això ha comportat reconfigurar l’espai: a més d’ampliar-ne les voreres, s’hi incrementaran els passos de vianants, dels nou actuals fins a 15, per millorar-hi la comunicació entre les bandes muntanya i mar a peu. També s’instal·laran escales mecàniques al carrer del Berlinès, adaptades a persones amb mobilitat reduïda, amb l’objectiu també de facilitar l’accés al Parc de Monterols des del carrer d’Hercegovina. I, per acabar, es reurbanitzarà el carrer del Camp, entre la ronda del Mig i Sant Màrius, per donar-hi prioritat al vianant.

Aquesta és la primera fase, i la més complexa, per remodelar aquest tram, que es fa amb un paquet d’inversions pactat entre el govern municipal i el Partit Popular en el marc del pressupost de 2013. L’acord entre els dos grups municipals per al pressupost de 2012 ja preveia tirar endavant la reforma d’aquest tram de General Mitre, però finalment el govern no hi va destinar els recursos perquè no es van prioritzar aquests treballs com a urgents.