L'H14 és una de les últimes línies que es van posar en marxa el setembre passat. És, de totes, la que porta menys passatgers, però també la que té la nota més alta. Els usuaris l'hi posen un 8,3. "Ens va perfecte per anar al Paral·lel la 14, és una molt bona combinació." "Primero que viene más rápido y que para mi es más fácil." "A mi no me ha beneficiado nada, que quede claro, me ha empeorado." Amb partidaris i detractors, les 13 línies actuals de la nova xarxa de bus reben, de mitjana, un 7,7. I segons una enquesta, 9 de cada 10 usuaris en valoren de forma positiva el desplegament. Des que es van posar en marxa les primeres línies, la nova xarxa ha anat guanyant passatgers progressivament, fins a superar els 220.000 usuaris a finals de l'any passat. TMB es fixa com a primer objectiu mantenir les freqüències de pas entre els 5 i els 8 minuts. Per aconseguir-ho, aquest mandat s'han creat uns 25 nous quilòmetres de carril bus i s'ha actuat en 300 cruïlles per donar prioritat al pas de l'autobús, com en aquesta de la Diagonal, on l'H8 la creua per enfilar el carrer del Rosselló. XAVIER TRIAS, alcalde de Barcelona "En alguns casos hem hagut de corregir coses puntuals. Crec que estem en un molt bon camí. I això què vol dir? Que nosaltres cada any en posarem de tres a sis." De moment, de cara a la tardor se'n preveuen 3 de noves. Una és l'H4, de la Zona Universitària al Bon Pastor, que serà la més llarga de totes. També es posarà en marxa la V11, que unirà el passeig de la Bonanova amb el World Trace Center. L'altra línia serà la V13, des de l'avinguda del Tibidabo fins al pla de Palau. Tres línies amb què TMB espera sumar 40.000 passatgers a la nova xarxa perquè transporti 4 de cada 10 usuaris del bus.

El director general d’autobusos de TMB, Jaume Tintoré, ha explicat que l‘índex de qualitat tècnica del servei, que valora la velocitat comercial, la regularitat, el compliment de l’oferta i l’ocupació, arriba al 47,55 —l’excel·lència està marcada en el 50—.

Les dades presentades per l’Ajuntament mostren que el 63% dels usuaris del bus coneixen la xarxa ortogonal, el 22% la coneixen si se’ls suggereix, i el 16% no la coneixen. A més, el 91% dels usuaris enquestats a bord d’un autobús de la nova xarxa consideren que és beneficiosa, un percentatge que queda en un 90% en el cas dels usuaris enquestats en un bus d’una línia que no és de la xarxa ortogonal però sí que l’han fet servir alguna vegada. Els usuaris de bus que no han agafat mai cap línia de la nova xarxa la consideren beneficiosa en el 87% dels casos.

Tintoré també ha presentat les tres línies de la xarxa ortogonal que es posaran en marxa a la tardor: l’H4, que anirà de la Zona Universitària al Bon Pastor; la V11, de la Bonanova al World Trade Center; i la V13, del Tibidabo al Pla de Palau.

El primer tinent d’alcalde de l’Ajuntament, Joaquim Forn, ha expressat que l’interval de pas de les noves línies, d’entre cinc i vuit minuts, permet “apropar a la fiabilitat” el servei d’autobús al d’altres com el metro i ha recordat les “apostes arriscades” que s’han fet des del consistori, com el doble carril bus de la Gran Via.