12 hores. És el temps que han perdut els barcelonins entre el gener i el juliol de 2014 atrapats en les congestions que habitualment es formen als accessos de Barcelona els dies feiners. La dada és sensiblement superior a la de l’any anterior, quan les hores “perdudes” van ser 9,3. Tot plegat vol dir que s’ha produït un increment del 29% i que Barcelona passa a ser la segona ciutat espanyola d’aquest rànquing, només superada per Madrid. A la capital de l’estat, els madrilenys han passat 13,7 hores “embussats”, però la diferència és que a Madrid la dada no puja sinó que baixa un 2,1%. A la cua, en canvi, hi ha Saragossa, on els conductors només passen la meitat del temps en congestions de trànsit, concretament 6,9 hores, un 27% menys que el 2013.

Lluny de les congestions de les ciutats europees

L’únic consol per als conductors de la ciutat és comparar la seva situació amb la de la resta de conductors de grans ciutats europees. Aquí, Barcelona ocupa l’onzena posició del rànquing (de 17 ciutats analitzades), tot i ser juntament amb Dublín la que més creix, un 29% en tots dos casos. I el consol encara és més gran si es comparen les dades amb les de les ciutats més congestionades. Al capdavant de la llista hi ha Londres, on els conductors han arribat a “perdre” 55,8 hores al volant durant el set primers mesos de 2014, prop de cinc vegades més que els barcelonins. La segueixen Brussel·les, amb 43,6 hores, i Milà amb 37,3.

Per països, Espanya també es troba a la cua en hores “perdudes”. Ocupa l’onzena posició del rànquing europeu, només per sobre de Portugal i Hongria. Al capdavant hi ha Bèlgica, amb 28,2 hores, i Holanda, amb 24,7.